Zamierzasz zawrzeć umowę terminową, na czas nieokreślony, a może zatrudnić pracownika na okres próbny lub zastępstwo? Zastanawiasz się, jaki rodzaj umowy o pracę najbardziej będzie odpowiadał potrzebom zatrudnienia? Potrzebujesz upewnić się, jak prawidłowo określać warunki zatrudnienia w umowie o pracę lub zmienić je w drodze porozumienia (aneksu) lub wypowiedzenia zmieniającego? W tym dziale znajdziesz liczne porady ekspertów, które rozwieją Twoje wątpliwości i pomogą zatrudniać pracowników w zgodzie z przepisami.

Umowy terminowe

Stosunek pracy

Określanie warunków zatrudnienia

Zmiana warunków zatrudnienia

Zmiany w zakresie stanowiska pracy pracownika przywracanego wyrokiem sądowym

66f51f61c6be23465203215e1696f944a22fa8df-medium

Pytanie: Zgodnie z wyrokiem sądowym mamy przywrócić pracownika do pracy na poprzednich warunkach pracy i płacy. Pracownik pracował na stanowisku specjalisty ds. administracyjno-studenckich na Wydziale Technicznym. Takie stanowisko jest wpisane do umowy, zakres obowiązków stanowi oddzielny dokument i określa czynności związane z tym stanowiskiem. Po przywróceniu do pracy nie zmieniliśmy stanowiska pracownikowi, ale chcieliśmy zmienić mu zakres obowiązków i podległość. Prawnik pracownika to zakwestionował. Z kolei nasz prawnik uważa, że mamy zapewnić pracownikowi wykonywanie takiej samej (a nie tej samej) pracy jaką wykonywał przed zwolnieniem, ale z nowym zakresem obowiązków. Czy możemy zmienić pracownikowi zakres obowiązków i w związku z tym bezpośredniego przełożonego (zakres różni się od poprzedniego, są w nim wpisane punkty dotyczące parametryzacji uczelni. Czy ewentualnie można pracownika pozostawić – kolokwialnie rzecz ujmując – przy tym samym biurku, na stanowisku specjalisty ds. administracyjno-studenckich, ale w ramach poprzedniego zakresu obowiązków dołożyć inne zadania i podciągnąć to pod punkt: wykonywanie innych poleceń przełożonego? Nadmienię, że poprzednie miejsce pracy już nie istnieje (sekretariat Katedr), pozostał tylko Dziekanat i obowiązki tego pracownika przejęło 2 pracowników dziekanatu. Nie mamy dokumentu na likwidację sekretariatu, jedynie zarządzenie, że od 1 września 2017 r. zmieni się struktura organizacyjna i wydział, na którym pracuje ten pracownik zostanie połączony z innym wydziałem i dziekanat również przestanie istnieć.

Staż pracy

Kategorie

Zapisz się na Newsletter

Otrzymuj raz w tygodniu aktualne informacje o zmianach, porady oraz komentarze ekspertów

Darmowy e-book w
prezencie!

Umowa o pracę
co musi się w niej znaleźć, a jakich zapisów lepiej unikać.
 

Copyright ©  Wszelkie prawa zastrzeżone

Strona używa plików cookies.
Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookies w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.

wiper-pixel