Narzędzia:
W pracy spędzamy zazwyczaj około ośmiu godzin dziennie. Stanowi to jedną trzecią naszej doby. Niezależnie od tego czy pracujemy z biura, czy wypełniamy obowiązki zawodowe w ramach „home office”, komunikacja jest podstawą relacji w pracy. Tyczy się to zarówno relacji pracownik – pracownik, manager – manager, jak i pracownik – manager.
Dlaczego kobiety i mężczyźni są różni, to problem, który zastanawia wielu badaczy. Różnica pomiędzy tymi oba płciami jest nie tylko pod względem biologicznym, czyli budowa ciała i wielkość mózgu. Mózgi mężczyzn są większe, ale liczba neuronów jest większa u kobiet. Badania pokazują, że kobiety są lepsze w wielozadaniowości.
W dzisiejszym świecie biznesu angielskie terminy i zwroty zagościły na stałe w firmowym żargonie, tworząc tzw. korpomowę. Jest to mieszanka słów z języka angielskiego, polskiego oraz specjalistycznej terminologii branżowej, która może być niezrozumiała dla osób spoza danego środowiska. Korpomowa nie tylko jest środkiem komunikacji, ale także symbolem przynależności, prestiżu i wiedzy na dany temat.
23 lutego 2024 r. przypada Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją, który został ustanowiony przez Ministra Zdrowia w 2001. Jak pokazują dane Światowej Organizacji Zdrowia depresja jest czwartą najpoważniejszą chorobą na świecie i jedną z głównych przyczyn samobójstw. Ale jak pokazuje WHO niebawem stanie się pierwszą. Obejrzyj poradę video psycholog Olgi Mac i dowiedz się więcej na ten temat.
Każdy z nas doświadczył kiedyś (pewnie niejednokrotnie) sytuacji, w której odczuwaliśmy zdenerwowanie na kogoś, wzburzenie w związku z jakąś informacją czy złość związaną z jakimś wydarzeniem.
Żyjemy w czasach, w których telefony komórkowe są naszym stałym towarzyszem. Pomagają nam w wielu czynnościach, nie wspominając o ich oczywistej funkcji, czyli umożliwieniu komunikacji z innymi. Jednak wraz z wzrostem wygody i praktycznymi funkcjami takimi jak korzystanie z map, sklepów internetowych, aplikacji płatniczych oraz wielu innych udogodnieniach, pojawia się również zjawisko znane jako "phubbing".
Obejrzyj poradę video psycholog Olgi Mac i dowiedz czym są zaburzenia psychiczne. W jaki sposób rozumieć problemy psychiczne, zaburzenia psychiczne pracowników? Czy zaburzenia psychiczne różnią się od choroby psychicznej?
Współczesne organizacje prężnie się rozwijają, a technologie, narzędzia i metody pracy zmieniają się z niebywałą prędkością. W tym dynamicznym środowisku pojawia się coraz większa potrzeba wymiany wiedzy i umiejętności między pracownikami różnych pokoleń. W odpowiedzi na te wyzwania, wiele firm przyjmuje koncepcję reverse mentoringu.
W miarę jak technologia stale ewoluuje, coraz więcej firm decyduje się na elastyczne modele pracy, takie jak praca zdalna i hybrydowa. Praca zdalna umożliwia pracownikom wykonywanie swoich obowiązków poza tradycyjnym biurem, podczas gdy praca hybrydowa łączy elementy pracy zdalnej i stacjonarnej.
Konflikt w miejscu pracy nigdy nie jest sprawą ani łatwą, ani przyjemną. Konflikt może pojawić się między dwoma osobami, a nawet całymi zespołami. Czasem dotyczy różnic w rozumieniu odpowiedzialności, wtedy każda ze stron oczekuje, że to ta druga będzie odpowiedzialna. Gdy tak się nie dzieje, pojawia się obwinianie i pretensje. Jak powinien na konflikt zareagować dział HR?
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas