Narzędzia:
Pandemia COVID-19 zmieniła zasady działania wielu organizacji, a przede wszystkim miała wpływ na sposób pracy wielu pracowników. Te zmiany będą miały niewątpliwie nadal spory wpływ na trendy tego roku. Nie jest jeszcze jasne, jak długo utrzymają się te zmiany ani jaki wpływ będą miały na długoterminowe zaangażowanie pracowników w przyszłości. Dobrą wiadomością jest to, że według badań statystycznych na całym świecie poziom zaangażowania pracowników jest znacznie wyższy niż przed pandemią. Co zrobić, aby ten pozytywny trend utrzymać albo nawet zwiększyć w Nowym Roku?
W 2020 roku znaczenie straciły atrakcyjne powierzchnie biurowe, przygotowywane z myślą o integracji pracowników. Potrzeby integracji i bycia razem wzrosły, ale możliwości realizacji spotkań i wyjazdów gwałtownie zniknęły. Pracownikom zmieniły się oczekiwania, a pracodawcom budżety. Bogatsi o doświadczenia z 2020 roku mamy jednak już dostępne narzędzia, pomysły, nowe rozwiązania i nowe benefity na nową normalność. Na 2021 rok wyłania się rynek pełen możliwości spotkań firmowych, służbowych integracji. Sprawdź, co będzie korzystne dla firmy, dla pracowników i dla wizerunku pracodawcy.
W wielu firmach coraz trudniej osiągnąć wyższe stanowisko. Od wielu lat zajęte są one przez te same osoby. Nie ma też potrzeby tworzenia nowych. Powstaje więc sytuacja, w której szeregowy pracownik rozpoczyna każdego dnia pracę z brakiem perspektywy na realną poprawę swojej pozycji. Pojawia się problem, który związany jest z obniżeniem poziomu motywacji. Sprawdź, co można zrobić, by zatrzymać kluczowych pracowników, gdy nie mogą oni awansować w sposób pionowy.
Zadania, przed którymi stoi kierownik zespołu, wymagają wysokich kwalifikacji zawodowych. Musi on nie tylko wykazywać się ponadprzeciętną wiedzą zawodową, ale również korzystać z metod zarządzania zespołem, umiejętnie motywować pracowników i dbać o kulturę organizacyjną placówki. Dlatego sprawdź, jak uniknąć najczęstszych błędów popełnianych przez kierowników, które demotywują zespół.
Pracownika biurowego rozprasza coś średnio co 40 sekund. Wiele sytuacji w biurze jest trudnych bowiem do przewidzenia. Niszczą one często wcześniejszy harmonogram pracy. Sprawdź, jak kompetentnie zarządzać czasem swoich pracowników i zwiększyć ich efektywność.
Marketingu nie można ograniczyć jedynie do działań na zewnątrz organizacji – marketingowy sposób myślenia rozpoczyna się wewnątrz firmy. Dlatego najpierw to pracownicy powinni być do tego odpowiednio przekonani. Sprawdź, jak zmotywować zespół, aby identyfikowali się z firmą oraz swoim zaangażowaniem tworzyli szczególną wartość dla klienta.
Zaproponuj swoim pracownikom ankietę do wypełnienia. Zadaj im pytania: „Czy każdego ranka budzi Cię niechęć pójścia do pracy? A kiedy już tam się znajdziesz, nie potrafisz dostrzec sensu w tym, co robisz? Czy często myślisz o zmianie pracy jako jedynym ratunku na odnalezienie na nowo satysfakcji i zaangażowania? Jeśli tak, to zanim podejmiesz decyzje o radykalnej zmianie, spróbuj jeszcze jednego sposobu – job craftingu”.
Na fali webinaru o dobrostanie i jego roli we współczesnych organizacjach, którego miałam przyjemność współprowadzić, powstał dzisiejszy tekst, w którym uporządkujemy wiedzę i informacje na temat tak bardzo ostatnio popularnego wellbeingu pracowników.
W ofertach pracy, podczas rozmów wyższego szczebla kierowniczego, w zespołach projektowych wszędzie tam można usłyszeć, że do realizacji zadania potrzebny jest kompetentny pracownik. Co oto oznacza? Cecha ta nie zawsze jest dobrze rozumiana.
Przez ostatnie lata pracodawcy prześcigali się w wymyślaniu nowych, ciekawych benefitów, które z jednej strony przyciągną kandydatów do pracy, a z drugiej, obecnych pracowników zwiążą jeszcze mocnej z firmą. Opieka medyczna, ubezpieczenie i karta sportowa to korzyści, które proponują niemalże wszystkie firmy na rynku. Duża konkurencja o kandydata sprawiła, że na liście świadczeń dodatkowych oferowanych przez pracodawców pojawiły się rzeczy niestandardowe – np. dni wolne w urodziny.
Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone