Narzędzia:
Przeprowadzenie rekrutacji jest nie lada wyzwaniem. Jak to zrobić, aby proces był jak najbardziej efektywny opowiada w materiale video Katarzyna Bis.
Budowanie dobrych doświadczeń kandydatów, którzy aplikują na Twoje ogłoszenia jest teraz bardziej istotne niż kiedykolwiek wcześniej. Pracodawcy walczą o najlepszych pracowników na rynku pracy po pandemii i fali rezygnacji, jaka przeszła przez Europę. Chodzi nie tylko o zrobienie jak najlepszego wrażenia na kandydacie, ale także o to, aby chciał zostać w firmie na dłużej, kiedy już zostanie u nas zatrudniony. Natomiast kandydaci, którym się nie udało przejść rekrutacji z sukcesem, powinni mieć pozytywne wspomnienia z całego procesu.
Od wiosny 2020 roku zderzyliśmy się z czymś, czego nie znaliśmy i od nowa zaczęliśmy układać sobie naszą HR’ową rzeczywistość. Firmy i stanowiska, które sobie mogły na to pozwolić przerzuciły się na pełną pracę zdalną. Wszystko zaczęło się odbywać online – rozmowy z kandydatami, spotkania ze współpracownikami, negocjacje z klientami i szkolenia. Podobnie było z procesem onboardingu.
Wraz z ewolucją rynku pracy i wejściem na nie nowych pokoleń, takich jak Zetki i Alfa, pojawiają się nowe oczekiwania i wymagania od przyszłego miejsca pracy. Te pokolenia, wychowane w erze cyfrowej i zintegrowane z technologią od najmłodszych lat, mają specyficzne potrzeby, które będą miały wpływ na kształtowanie przyszłych miejsc pracy.
Obecnie co raz bardziej popularnym rozwiązaniem w zakresie organizacji czasu pracy jest tzw. „czterodniowy tydzień pracy”. W ramach tego podejścia firmy umożliwiają swoim pracownikom skrócenie standardowego tygodniowego harmonogramu o jeden dzień. Prognozuje się, że w 2024 roku więcej firm niż dotychczas będzie oferować tę opcję.
Polki tworzą i prowadzą nowoczesne biznesy, co od 15 lat obserwujemy wśród finalistek i laureatek konkursu Sukcesu Pisanego Szminką. Nowe dane wskazują, że co piąta respondentka korzysta już z narzędzi sztucznej inteligencji w swojej pracy. Jednocześnie rodzime przedsiębiorczynie dostrzegają potencjał różnorodności i z odwagą chcą tworzyć włączające zespoły – trzy na cztery respondentki zatrudniłyby w swoim zespole osobę powyżej 50 roku życia, a 58 proc. – osobę z niepełnosprawnością lub neuroatypową. Sukces Pisany Szminką przedstawia wyniki trzeciej części raportu „Bizneswoman Roku: Polki i przedsiębiorczość 2023”.
Według wyników 54 edycji badania „Monitor Rynku Pracy" opracowanego przez firmę Randstad, w 2024 roku aż 60% polskich pracowników oczekuje wzrostu wynagrodzenia, zaś co trzeci rozważa samodzielne zgłoszenie takiego żądania swojemu pracodawcy. Głównymi argumentami popierającymi ten postulat jest oczywiście inflacja, rosnące w ogromnym tempie koszty życia a także przekonanie o wysokiej jakości wykonywanej pracy.
Święto to zostało ogłoszone, aby skierować uwagę na niesprawiedliwy system wynagrodzeń, pomiędzy kobietami a mężczyznami. W obecnych czasach kobiety pracując na tych samych stanowiskach co mężczyźni zarabiają mniej.
Wiele organizacji korzysta z usług tzw. outsourcingu kadrowo-płacowego w celu usprawnienia procesów administracyjnych i tym samym odciążenia pracowników w różnych obszarach.
W ostatnich latach rozwój kompetencji miękkich stał się coraz popularniejszy w mniejszych firmach i większych korporacjach.
Zanim przejdziemy do głównego tematu artykułu, chcę zacząć od podstaw i odpowiedzieć na pytanie po co w firmach wdraża się model kompetencji? Model kompetencji pełni kluczową rolę w zarządzaniu zasobami ludzkimi i wspiera menedżerów w podejmowania różnych decyzji personalnych.
W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, skuteczne zarządzanie zasobami ludzkimi przestaje być jedynie obowiązkiem działu HR. Wprowadzane innowacje, zmieniające się trendy rynkowe oraz rosnące oczekiwania pracowników sprawiają, że organizacje zaczynają coraz bardziej doceniać wartość planowania kariery pracowników. To nie tylko narzędzie wspierające rozwój osobisty, ale również kluczowy element strategii kadrowych, przynoszący liczne korzyści zarówno pracownikom, jak i organizacjom.
Pokolenie Z na rynku pracy to wyzwania dla pracodawców w związku z wejściem ich na rynek pracy? Jakie są korzyści dla firm, które zatrudniają pracowników z pokolenia Z, na co trzeba uważać i jakie problemy mogą wystąpić? O tym między innymi rozmawia Anna Kostecka z Karoliną Karwowską.
Pracodawcy czy firmy rekrutujące pracowników w ogłoszeniach o pracę często zamiast pracownika poszukują talentów. Obejrzyj wywiad Anny Kosteckiej z Karoliną Karwowską i dowiedz się więcej na temat poszukiwania talentów do firm.
Obecnie na rynku mamy cztery pokolenia – odchodzące pokolenie Baby Boomer, pokolenie X, Y i Z. Niebawem na rynek pracy wejdzie pokolenie Alfa. Jednak zanim to nastąpi, menedżerowie nie mają łatwego orzecha do zgryzienia, gdyż każde z tych pokoleń wymienionych ma różne postawy, wymagania i potrzeby. Obejrzyj wywiad Anny Kosteckiej z Iwo Konopkiem psychoterapeutą Gestalt, trenerem biznesu, coachem biznesu i superwizorem. Dowiedz się, jakie wyzwania i pułapki czekają menedżerów. Jakie wskazówki możemy im udzielić?
W każdym miejscu pracy może pojawić się szef, który swoim zachowaniem i stylem zarządzania może utrudniać pracę i niszczyć atmosferę w zespole. Choć może brzmieć to banalnie, rolą szefa jest nie tylko organizowanie pracy i nadzór nad nią, ale również wszystkie działania, które mają na celu usprawnianie tej pracy. Jedną z ważnych umiejętności szefa, jest budowanie ogólnie pojętej atmosfery pracy, która sprzyja pracownikom.
Firma Gartner, z ponad 40 latami doświadczenia w branży analitycznej, przeprowadziła obszerne badania wśród 500 liderów HR z 40 krajów, obejmujące różnorodne sektory biznesowe. Celem było zidentyfikowanie kluczowych trendów, wyzwań i priorytetów, które będą kształtować obszar zarządzania zasobami ludzkimi w 2024 roku.
Współczesny świat w znacznym stopniu oparty jest na pracy. Niezależnie od zawodu, który wykonujemy, rozwój w tym obszarze odgrywa ważną rolę w naszym życiu. Praca to jednak nie tylko możliwość wzrostu finansowego i poczucie spełnienia. Niestety, coraz częściej życie zawodowe wiąże się z wysokim poziomem stresu, przeciążeniem, presją i negatywnymi emocjami w skrajnym natężeniu. Zanim doświadczymy pierwszych objawów wypalenia zawodowego, warto poznać i lepiej zrozumieć czynniki, które doprowadzają do złego samopoczucia.
Zapraszamy na rozmowę Anny Kosteckiej z Iwo Konopkiem psychoterapeutą Gestalt, trenerem biznesu, coachem biznesu i superwizorem na temat stresu, jaki odczuwają pracownicy z pokolenia Z. Czy rzeczywiście tak jest, że praca jest ich głównym źródłem stresu, czy może jest inne podłoże związane z czasem, w jakim te osoby się wychowały?
Zdrowie psychiczne w miejscu pracy to temat, który już nie tylko zyskuje coraz większą uwagę wśród pracodawców i pracowników, ale na stałe zadomawia się w sposobie myślenia o nowoczesnym zarządzaniu. Dbanie o dobrostan pracowników, w wielu organizacjach jest standardem, a działania na rzecz wellbeingu i zdrowia psychicznego są na stałe wpisane w wartości firmy oraz działania samych zarządzających zespołami czy przełożonych. Firmy wprowadzają różne rozwiązania wspierające dobrostan, te bardziej standardowe, jak szkolenia dotyczące stresu, czy edukacja np. podczas webinarów o emocjach, jak również te mniej standardowe.
W pracy spędzamy zazwyczaj około ośmiu godzin dziennie. Stanowi to jedną trzecią naszej doby. Niezależnie od tego czy pracujemy z biura, czy wypełniamy obowiązki zawodowe w ramach „home office”, komunikacja jest podstawą relacji w pracy. Tyczy się to zarówno relacji pracownik – pracownik, manager – manager, jak i pracownik – manager.
Dlaczego kobiety i mężczyźni są różni, to problem, który zastanawia wielu badaczy. Różnica pomiędzy tymi oba płciami jest nie tylko pod względem biologicznym, czyli budowa ciała i wielkość mózgu. Mózgi mężczyzn są większe, ale liczba neuronów jest większa u kobiet. Badania pokazują, że kobiety są lepsze w wielozadaniowości.
W dzisiejszym świecie biznesu angielskie terminy i zwroty zagościły na stałe w firmowym żargonie, tworząc tzw. korpomowę. Jest to mieszanka słów z języka angielskiego, polskiego oraz specjalistycznej terminologii branżowej, która może być niezrozumiała dla osób spoza danego środowiska. Korpomowa nie tylko jest środkiem komunikacji, ale także symbolem przynależności, prestiżu i wiedzy na dany temat.
Strategia Zasobów Ludzkich (HR) stanowi kluczowy element sukcesu każdej firmy, a jej rola wykracza daleko poza codzienne obowiązki związane z płacami czy administracją. Skuteczny HR nie tylko obsługuje aspekty taktyczne, ale przede wszystkim kształtuje kierunek organizacji, dostosowując się jednocześnie do jej wartości. To plan działania, który ukierunkowuje sposób wykorzystywania potencjału pracowników w sposób celowy i proaktywny.
Każda organizacja, niezależnie od wielkości czy profilu działalności, musi posiadać dobrze przemyślane i skuteczne procedury kadrowe, które zapewniają równość, sprawiedliwość oraz profesjonalizm w traktowaniu pracowników.
W dzisiejszym konkurencyjnym rynku pracy, znalezienie i zatrzymanie najlepszych talentów są kluczowym wyzwaniem dla każdej firmy. Pracownicy o wysokich umiejętnościach są często poszukiwani przez wiele organizacji, co oznacza, że przedsiębiorstwa muszą zapewnić wyjątkową propozycję wartości, czyli EVP aby przyciągnąć i zatrzymać najlepszych pracowników.
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas