Dlaczego Strategie HR często zawodzą – analiza typowych błędów

Karolina Karwowska
Karolina Karwowska
22.12.2023AKTUALNE

Dlaczego Strategie HR często zawodzą – analiza typowych błędów

Strategia Zasobów Ludzkich (HR) stanowi kluczowy element sukcesu każdej firmy, a jej rola wykracza daleko poza codzienne obowiązki związane z płacami czy administracją. Skuteczny HR nie tylko obsługuje aspekty taktyczne, ale przede wszystkim kształtuje kierunek organizacji, dostosowując się jednocześnie do jej wartości. To plan działania, który ukierunkowuje sposób wykorzystywania potencjału pracowników w sposób celowy i proaktywny.

Z artykułu dowiesz się:
  • Jakie błędy pojawiają się najczęściej przy we wdrażaniu skutecznych strategii HR?
  • Jakie są sposoby na naprawienie błędów?
  • Od czego zatem zacząć budowanie skutecznej strategii Zarządzania Zasobami Ludzkimi (HR)?

Przeczytaj też:

Wprowadzenie strategii HR, skoncentrowanej na wspieraniu rozwoju społeczności i pracowników, może znacząco wpłynąć na retencję, zaangażowanie, produktywność oraz zyski firmy. Niemniej jednak, wiele firm doświadcza niepowodzeń we wdrażaniu skutecznych strategii HR. Poniżej najczęstsze błędy i sposoby ich naprawy.

Brak współpracy z kierownictwem wyższego szczebla

Wielu liderów HR formułuje strategie w izolacji, nie konsultując się z kierownictwem wyższego szczebla. Brak komunikacji z liderami biznesowymi prowadzi do braku zrozumienia dla aktualnych i przyszłych wyzwań, a także nieścisłości w dostosowaniu strategii do misji i wartości firmy.

Pozostało jeszcze 84% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu Kadrowego a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 8 500 porad z zakresu kadr, płac, ZUS i HR
  • Ponad 1700 narzędzi: wzorów dokumentów, kalkulatorów, komentarzy, e-szkoleń
Uzyskaj dostęp do portalu na cały miesiąc za jedyne 19,90 zł netto [24,48 zł brutto] »

Jeśli posiadasz konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.

Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto (49.08 zł brutto)

Słowa kluczowe:
strategia

Karolina Karwowska
AUTOR
doradca biznesowy w obszarze budowania angażujących organizacji i projektowania pozytywnego doświadczenia pracownika. Ponad 20 lat doświadczenia w zarządzaniu organizacjami w środowiskach wielokulturowych. Od 2018 roku prowadzi własną firmę doradczą, pisze bloga oraz publikuje artykuły w tematyce employee experience. W 2013 roku znalazła się na 12 miejscu w gronie 100 najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Polsce według rankingu Pulsu Biznesu. W 2015 firma, którą zarządzała przez 14 lat, zdobyła tytuł najlepszego miejsca pracy w Polsce.

Sprawdź inne artykuły w kategorii HR

Nagrody i wyróżnienia

Certyfikat rzetelnosci Laur zaufania SMB logo Top firma

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo