Narzędzia:
Praca w zespole w naturalny sposób powoduje powstawanie konfliktów. Zredukowanie ich ilości i siły można osiągnąć poprzez wyznaczanie własnych granic, czego głównym elementem jest asertywność. Jest to umiejętność, której z powodzeniem można się nauczyć. Podstawą będzie poznanie 5 kroków asertywnego sposobu przekazywania informacji
Feedback to słowo, które zna każdy pracownik oraz każdy przełożony. Jest nieodzownym elementem zarządzania ludźmi oraz często elementem systemu oceniania. Jest również często kojarzony z czymś negatywnym, z ocenianiem właśnie czy nawet krytykowaniem. Czasami nawet można usłyszeć zdanie “udzielę Ci feedbacku” jako zapowiedź rozmowy, w której zostaną wymienione wszystkie nasze błędy i niedociągnięcia. Czy w takim razie to właśnie jest feedback? Jak udzielać go dobrze? Na te pytania postaram się odpowiedzieć w tym artykule.
Zaufanie jest jednym z najważniejszych pojęć psychologicznych związanych z funkcjonowaniem człowieka w organizacji. Jest ono bardzo ważne w zespołach działających stacjonarnie. Jeszcze większego wymiaru nabiera w przypadku pracy zdalnej czy zespołach rozproszonych, w których członkowie pracują jednocześnie w różnych miejscach.
Gdy mówimy o pewności siebie to z reguły mamy na myśli pewnego rodzaju stan, w którym czujemy się dobrze sami ze sobą, jesteśmy zadowoleni i pewni swojej wartości. Pewność siebie może wiązać się nie tylko z odczuwaniem tych emocji, ale również z tym w jaki sposób o sobie myślimy. Jesteśmy wtedy pewni własnych kompetencji, potrafimy dostrzegać własne umiejętności, wierzymy w to, że potrafimy osiągać zakładane cele. Pewność siebie wiąże się również z wiedzą na temat swoich mocnych stron oraz akceptowaniem własnych słabości.
Badanie pulsu organizacji to krótka, szybka ankieta, która jest wysyłana do pracowników na bieżąco (miesięcznie, kwartalnie itp.). Ta ankieta jest zwięzłym i szybkim sprawdzianem tego, co dzieje się na bieżąco w organizacji w takich obszarach jak satysfakcja pracowników, komunikacja, relacje czy środowisko pracy.
Wiele osób zastanawia się czym jest słuchanie w sposób aktywny, czym różni się od „zwykłego” słuchania. Aktywne słuchanie to taki sposób słuchania, który jest nastawiony na rozmówcę, na rozumienie jego przekazu, na pokazanie i upewnienie go, że rozumiemy to co do nas mówi.
Pozytywne myślenie to pewien szczególny sposób myślenia o wydarzeniach, w którym z góry zakładamy, że sprawy będą miały dobry lub korzystny obrót. Pozytywnie możemy myśleć również o ludziach, zakładając, że mają dobre intencje, są nam przychylni czy po prostu dostrzegamy ich kompetencje czy zasoby. Pozytywne myślenie o świecie z kolei to zauważanie, że świat generalnie jest dobrym i przyjaznym miejscem. Pozytywne myślenie to dostrzeganie tych aspektów rzeczywistości, które są „na plus”.
Zapraszamy do obejrzenia video porady, w której psycholog Olga Mac podpowie w jaki sposób odczytywać u bliskich osób, czy u współpracowników zachowania czy objawy, które mogą świadczyć o ryzyku występowania depresji. Powie m.in. o tym jakie są najbardziej charakterystyczne zachowania związane z pojawieniem się depresji oraz o tym, czy istnieją jakieś sygnały, które można zauważyć wcześniej. Opowie również o tym, gdzie udać się po pomoc i czy my sami takiej pomocy możemy udzielić.
Praca zespołowa w naturalny sposób prowadzi do powstawania interakcji między ludźmi. To z kolei jest podstawą do różnych stylów zachowania się osób. Określenie sposobów, w które ludzie postępują z innymi i tego, w jaki sposób sami się zachowują będzie podstawą do wykrzesania z zespołu nowych możliwości lub załagodzenie pojawiających się konfliktów. Jednym z narzędzi, które pomogą określić style zachowania się ludzi w pracy zespołowej jest model DISC?
Za dużo wyzwań w pracy, a także stres w pracy czy w życiu powoduje, że mamy problem z zachowaniem równowagi. Jak zachować równowagę w pracy. Jak dbać o dobrostan pracownika wyjaśnia m.in. ekspertka Karolina Karwowska.
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas