Narzędzia:
Spotkania online już mocno okrzepły w naszej codziennej rzeczywistości, są jej niemal stałym elementem. To już nie jest nowy trend: praca w domu i wideokonferencje są teraz częścią naszych form i standardów pracy. Dlatego tak ważne jest, aby zdalne spotkania trzymały się zasad etykiety biznesowej. Niektórzy uważają, że spotkanie online to nie to samo, co rzeczywiste, więc można zrezygnować z dobrego stylu i etykiety spotkania, która obowiązuje w „prawdziwym życiu”. To bardzo błędne założenie.
Atmosfera w pracy, albo nas zachęca do tego, aby do niej przychodzić, albo wręcz odwrotnie zmusza do rezygnacji z pracy.
Świat zarządzania składa się z podejmowania wielu różnorodnych decyzji. W natłoku spraw i wielokierunkowych analizach zdarzą się sytuacje, w których menadżer podejmie złą decyzję. Nie jest ona końcem świata. Warto umieć się przyznać do popełnienia błędu i wyciągnąć z niego odpowiednie wnioski. Umiejętność przyznania się do błędu wymaga zrozumienia, dlaczego tak niechętnie dochodzimy do stwierdzenia, że coś nie poszło po naszej myśli. Poznanie 4 powodów, dlaczego tak się dzieje ułatwi podejmowanie lepszych decyzji.
Jednym z najbardziej zauważalnych symptomów wysokiego poziomu zaangażowania pracowników w organizacji jest ich chęć dzielenia się swoimi opiniami i pomysłami. Wielu liderów hasłowo deklaruje gotowość do wsłuchania się w głos pracowników a organizacje promują otwartość na swobodne dzielenie się opiniami. Ale o jaki głos pracownika najbardziej nam chodzi i czym jest ten głos?
Przeprowadzenie trudnych rozmów z pracownikiem jest jednym z najtrudniejszych wyzwań dla lidera. Często takie rozmowy odkładamy w czasie, na później, licząc, że może sytuacja lub problem same się rozwiążą albo wszystko „rozejdzie się po kościach”. To nie jest dobre rozwiązanie. Może tylko spowodować kumulacje problemów. Musimy reagować szybko, ale nie na gorąco. Musimy się do takiej rozmowy dobrze przygotować i odpowiednio ją zaplanować. To nie tylko ułatwi samo przeprowadzenie trudnej rozmowy, ale także pozwoli skuteczniej rozwiązać problem.
Dokładnie 12 października obchodziliśmy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Tak wiele ostatnio się mówi o dobrostanie psychicznym pracowników, o wzrastających wskaźnikach wypalenia zawodowego, stresie, depresji, chronicznym zmęczeniu. To wszystko może być także efektem przepracowania i zaburzonej równowagi, braku granic pomiędzy praca a życiem.
Współczesny świat zmusza nas do ciągłego podejmowania decyzji. Wiele z nich dotyczy sytuacji problemowych. Umiejętność szybkiego i przede wszystkim skutecznego rozwiązywania problemów stanowi jedną z kluczowych kompetencji współczesnego pracownika. Bez względu na to, jakie stanowisko pracy zajmuje. Kluczowe więc wydaje się być poznanie cech specjalisty od rozwiązywania problemów. To bowiem pozwoli na doskonalenie się w tych obszarach, a w konsekwencji na podejmowanie lepszych decyzji.
Współczesny świat wystawia każdego menadżera na sytuacje, w których zalewany jest on przez informacje. Wiele spośród nich jest istotnych dla prowadzonej przez niego działalności. Część jest jednak zupełnie bezużyteczna. Każda jednak wpływa na proces podejmowania decyzji. Co jeszcze gorsze każda wiadomość prowadzi do zniekształcenia tych komunikatów, które są dla nas istotne. W niniejszym artykule przedstawionych zostanie 5 błędów, które są związane ze zniekształceniem informacji.
O tym jak istotna jest komunikacja liderów z pracownikami, zwłaszcza teraz w dobie pracy zdalnej, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Komunikacja na wielu płaszczyznach i w różnych formach, ale najważniejsze, aby była efektywna i zaangażowana. Dla liderów jest to jedno z największych obecnie wyzwań, bo muszą koordynować komunikację zespołu, który często jest częściowo lub całkowicie zdalny, muszą dbać o dostarczanie aktualnych informacji, ale także muszą prowadzić dobrą komunikację indywidualną z pracownikami, dawać i otrzymywać feedback, angażować, rozwijać i inspirować. I to wszystko za pomocą właśnie dobrej komunikacji.
Każda organizacja pracująca w dowolnej branży realizuje określone cele, których efektem są osiągane rezultaty. Kluczowe w ich właściwym zrozumieniu jest rozróżnienie poziomu, na którym zapadają ostateczne decyzji, a także podejmowane są konkretne działania. Wzajemne współistnienie poziomu organizacyjnego, zespołowego i osobistego sprawia, że powstaje cały ekosystem pozwalający na sprawne osiąganie rezultatów.
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas