W pracy spędzamy zazwyczaj około ośmiu godzin dziennie. Stanowi to jedną trzecią naszej doby. Niezależnie od tego czy pracujemy z biura, czy wypełniamy obowiązki zawodowe w ramach „home office”, komunikacja jest podstawą relacji w pracy. Tyczy się to zarówno relacji pracownik – pracownik, manager – manager, jak i pracownik – manager.
Przeczytaj też:
„Komunikacja” wywodzi się z łacińskiego communicatio, czyli „łączność, rozmowa, wymiana”. W praktyce przez komunikację międzyludzką rozumiemy wymianę informacji, dzielenie się spostrzeżeniami czy też prowadzenie rozmowy pomiędzy dowolną liczbą osób.
Komunikacja jest podstawą porozumienia między jednostkami i grupami. Pozwala także na wyrażanie swojej indywidualności oraz na stawianie granic.
Wydawać by się mogło, że komunikacja jest umiejętnością naturalną, która każdemu przychodzi z wrodzoną łatwością. Nic bardziej mylnego. Prawidłowej komunikacji musimy się nauczyć. W tym celu powstał „Komunikat JA”, wywodzący się z podejścia NVC (Nonviolent Communication).
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)