Narzędzia:
Pytanie: Pracownik socjalny nie wykorzystał w całości dodatkowego urlopu wypoczynkowego przysługującego mu w latach 2014/2015, zgodnie z art. 121 ust. 3 ustawy o pomocy społecznej. Czy ta część urlopu mu przepada?
Pytanie: Pracownik na swój wniosek wziął urlop bezpłatny na czas pełnienia funkcji wójta. Do urzędu wpłynęła informacja o niewykorzystanym urlopie u poprzedniego pracodawcy. Czy urlop ten przechodzi na obecne miejsce zatrudnienia czy w związku z tym, iż poprzedni stosunek pracy jest tylko zawieszony, to niewykorzystany urlop wypoczynkowy jest „zmartwieniem” tamtego pracodawcy?
Pytanie: Pracownik urzędu gminy kandydował do rady gminy, w której jest zatrudniony. Po wyborach został wybrany na radnego. Z przepisów wynika, że nie może być pracownikiem i radnym jednocześnie w tej samej gminie. Pracownik nie złożył podania o urlop bezpłatny. Jaką należy przyjąć procedurę postępowania przez pracodawcę w celu rozstrzygnięcia tego problemu?
Pytanie: Jak należy rozliczyć urlop wypoczynkowy obecnego pracownika samorządowego, który w przypadku wyboru na stanowisko wójta w tegorocznych wyborach obejmie tę funkcję? Czy przysługuje mu ekwiwalent za urlop, czy też urlop pozostaje do wykorzystania po upływie kadencji i powrocie z urlopu bezpłatnego?
Pytanie: Pracownica samorządowa w styczniu 2012 r. urodziła dziecko niepełnosprawne. Wróciła do pracy jednak teraz chce wziąć urlop wychowawczy. Na jaki okres może skorzystać z tego urlopu? Jakich formalności należy dopełnić, aby pracownica mogła iść na urlop wychowawczy?
Pytanie: Pracownik zatrudniony w urzędzie gminy na czas nieokreślony w styczniu 2012 r. wystąpił do pracodawcy o udzielenie urlopu bezpłatnego na 4 lata. Po uzyskaniu zgody pracodawcy na urlop bezpłatny podjął zatrudnienie na stanowisku kierowniczym w innej jednostce organizacyjnej gminy. Przed rozpoczęciem urlopu bezpłatnego nie wykorzystał całości urlopu wypoczynkowego zaległego za 2011 r. i nie udzielono mu urlopu wypoczynkowego za 1 miesiąc pracy w 2012 r. w urzędzie. Jakie działania należy podjąć w celu prawidłowego rozliczenia urlopu wypoczynkowego pracownika? Czy należy wypłacić ekwiwalent pieniężny, czy zawrzeć porozumienie o wykorzystaniu urlopu zaległego w nowej jednostce? Nadmieniam, że zarówno w przypadku pracy w urzędzie, jak i pracy w jednostce organizacyjnej gminy, pracodawcą pozostaje wójt, zmienia się natomiast jednostka i miejsce wykonywania pracy.
Pytanie: Zatrudniam pracownika, który ma umowę do 30 września 2012 r. W związku z tym przysługuje mu 15 dni urlopu. Czy w takiej sytuacji pracownik, wypełniając plan urlopowy, musi wskazać długi urlop w wymiarze 14 dni kalendarzowych?
Pytanie: Pracownikowi zatrudnionemu na podstawie 2 umów o pracę w naszej jednostce urlop wypoczynkowy przysługuje z tytułu każdej z umów oddzielnie. Z tytułu podstawowego zatrudnienia (staż pracy 20 lat) pracownikowi przysługuje 26 dni urlopu w roku. Jak należy liczyć urlop w dodatkowym zatrudnieniu na 2/8 etatu przy stażu pracy 0 lat - czy także proporcjonalnie z 26 dni (dla stażu powyżej 10 lat), czy od 20 dni (staż do 10 lat)? Dodatek za wysługę lat w dodatkowym zatrudnieniu pracownik wypracowuje od początku, czy wymiar urlopu również zaczyna się od 20 dni?
Pytanie: Na podstawie art. 121. ust. 3 ustawy z 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej pracownikowi socjalnemu zatrudnionemu w ośrodku pomocy społecznej lub w powiatowym centrum pomocy rodzinie, do którego obowiązków należy praca socjalna oraz przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych, jeżeli przepracował nieprzerwanie i faktycznie co najmniej 5 lat, przysługuje raz na 2 lata dodatkowy urlop wypoczynkowy w wymiarze 10 dni roboczych. 1. Czy urlop bezpłatny udzielony pracownikowi uprawnionemu do urlopu dodatkowego sprawia, że prawo do kolejnych 10 dni urlopu dodatkowego przysługiwać będzie po przepracowaniu nieprzerwanie i faktycznie co najmniej 5 lat, czy też po 2 latach od dnia zakończenia urlopu bezpłatnego i powrotu do pracy na to samo stanowisko? 2. Jak ustalić uprawnienia pracownika do kolejnych 10 dni urlopu dodatkowego, czy prawo nabywane jest po 2 latach od dnia zakończenia poprzedniego urlopu, czy też po 2 latach liczonych od dnia nabycia prawa do urlopu dodatkowego, z którego skorzystał? 3. Jak ustalić uprawnienia w sytuacji niewykorzystania przysługującego w danym okresie urlopu dodatkowego? 4. Jak postąpić w przypadku, gdy pracownik nabędzie uprawnienia do urlopu dodatkowego 8 października 2009 r., wykorzysta go w okresie od 26 września do 7 października 2011 r., uprawnienia do kolejnego urlopu dodatkowego nabywa 8 października 2011 r. i udaje się z tym dniem na następne 10 dni urlopu dodatkowego? Czy działając w ten sposób nie zostanie złamany wymóg udzielania 10 dni urlopu dodatkowego wypoczynkowego raz na 2 lata?
Pytanie: Czy pracownikowi socjalnemu, któremu w kwietniu 2010 r. minął 5-letni okres zatrudnienia już w 2010 r. należy się 10 dni dodatkowego urlopu wypoczynkowego?
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas