Pracownik zatrudniony w urzędzie gminy na czas nieokreślony w styczniu 2012 r. wystąpił do pracodawcy o udzielenie urlopu bezpłatnego na 4 lata. Po uzyskaniu zgody pracodawcy na urlop bezpłatny podjął zatrudnienie na stanowisku kierowniczym w innej jednostce organizacyjnej gminy. Przed rozpoczęciem urlopu bezpłatnego nie wykorzystał całości urlopu wypoczynkowego zaległego za 2011 r. i nie udzielono mu urlopu wypoczynkowego za 1 miesiąc pracy w 2012 r. w urzędzie.
Jakie działania należy podjąć w celu prawidłowego rozliczenia urlopu wypoczynkowego pracownika? Czy należy wypłacić ekwiwalent pieniężny, czy zawrzeć porozumienie o wykorzystaniu urlopu zaległego w nowej jednostce? Nadmieniam, że zarówno w przypadku pracy w urzędzie, jak i pracy w jednostce organizacyjnej gminy, pracodawcą pozostaje wójt, zmienia się natomiast jednostka i miejsce wykonywania pracy.
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)