Narzędzia:
Pytanie: Proszę o odpowiedź, czy pracownik zatrudniony w naszej firmie (nie jest to firma transportowa) na stanowisku kierowcy, może pracować 14 godzin na dobę, nie zachowując tym samym 11 godzinnego odpoczynku? Była to sytuacja wyjątkowa, ale się u nas zdarzyła. Czytałam, że przepisy unijne o kierowcach przewidują możliwość skrócenia okresu odpoczynku do 9 godzin, ale nie wiem, czy dotyczą one naszego pracownika.
Pytanie: Jesteśmy firmą świadczącą usługi przewozowe w regularnej komunikacji zbiorowej. Zatrudniony przez nas na pełen etat pracownik biurowy uzyskał uprawnienia do przewozu osób autobusami i chce dodatkowo podpisać z pracodawcą umowę zlecenia, aby po godzinach pracy biurowej świadczyć usługi przewozowe jako kierowca autobusu na trasach do 50 km. Ile maksymalnie godzin w miesiącu może pracownik ten może świadczyć usługi przewozowe na podstawie zlecenia, aby nie przekroczyć limitów określonych w Kodeksie pracy oraz ustawie o czasie pracy kierowców?
Pytanie: Pracuję w instytucji kultury. Zatrudniamy dwóch 2 kierowców, którzy jeżdżą samochodami do 3,5 oraz powyżej 3,5 tony. W związku z nowym projektem musimy zapewnić transport elementów scenograficznych – prace będą wykonywane od wtorku do niedzieli włącznie. Jak w takiej sytuacji zaplanować czas pracy kierowców? Ile i jak długich przerw muszą mieć pracownicy?
Pytanie: Kierowca pracuje w podstawowym systemie czasu pracy - od poniedziałku do piątku w godz. od 7:00 do 15:00. Wyjechał w podróż służbową. W podróży tej rozpoczynał pracę o godz. 10:00, a kończył o 18:00. Jak rozliczyć jego czas pracy? Czy liczyć pracę od 7:00 do 18:00 (czyli 3 godziny przepracował nadliczbowo), czy też tylko 8 godzin faktycznie przepracowanych?
Pytanie: Kierowca zatrudniony w placówce oświatowej pracuje w podstawowym systemie czasu pracy od poniedziałku do piątku. Czy można wysłać kierowcę w delegację np. od 17 do 31 lipca 2015 r.? Czy za niedzielę w delegacji można udzielić innego dnia wolnego wcześniej? Jak rozliczyć dni wolne z tytułu przeciętnie 5-dniowgo tygodnia pracy, przypadające w czasie delegacji?
Pytanie: Czy należy prowadzić indywidualną kartę ewidencji nieobecności kierowcy dla pracownika, który ma stanowisko mechanik-kierowca i funkcję kierowcy wykonuje bardzo rzadko? W indywidualnej karcie należy ewidencjonować odpoczynki tygodniowe. Co należy rozumieć pod tym pojęciem i jakie powinny być zapisywane tutaj godziny? Czy zapisujemy tu wolne weekendy, święta po 24 godz. za każdy dzień? Jeżeli pracownik ma urlop i w karcie jest on już wykazany, to czy dodatkowo uwzględnić można to w odpoczynkach tygodniowych, ponieważ urlop miał w piątek, a w sobotę i niedzielę nie pracował i miał odpoczynek?
Pytanie: Zatrudniamy pracownika na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy w podstawowym systemie pracy (praca od poniedziałku do piątku) na stanowisku kierowcy. Prowadzi on pojazd osobowy o DMC do 3,5 tony. Do obowiązków pracownika należą wyjazdy służbowe samochodem firmy. Pracownik ten w każdym miesiącu jest zatrudniany w godzinach nadliczbowych. W jaki sposób powinien być rozliczany czas pracy takiego pracownika? Czy należy stosować przepisy o czasie pracy zawarte w Kodeksie pracy, czy może przepisy ustawy o czasie pracy kierowców? Proszę o podanie przykładu prawidłowego prowadzenia dokumentacji dot. ewidencji czasu pracy kierowcy.
Pytanie: Mam problem z rozliczaniem czasu pracy kierowców pomocy drogowej (nadgodziny, czas dyżuru, nocki). Czy za czas dyżuru pełnionego przez sobotę i w niedzielę przez pracownika w domu należą się jakieś dodatki, jeśli pracownik nie wykonywał żadnej pracy?
Pytanie: Czy kierowca zatrudniony na umowę zlecenia musi posiadać harmonogramy czasu pracy (jeżeli jeździ tylko w naszym zakładzie samochodem powyżej 3,5 tony) i czy wymagana jest pełna dokumentacja pracownicza odnośnie takiego kierowcy?
Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze pytania do 48 h.
Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone