Narzędzia:
Pytanie: Pracownik instytucji kultury poprosił o urlop bezpłatny. Dyrekcja udzieliła pracownikowi tego urlopu. Czy na czas nieobecności tego pracownika pracodawca może podpisać z inną osobą umowę na zastępstwo do czasu powrotu pracownika z urlopu bezpłatnego?
Pytanie: Pracownik jest zatrudniony na stanowisku specjalisty w pełnym wymiarze czasu pracy. Od 1 kwietnia wyraził zgodę na przejście (w ramach struktur obecnego pracodawcy) z jednego działu do dwóch różnych jednostek organizacyjnych. Pracownik będzie zatrudniony w wymiarze po 1/2 etatu w każdym z tych miejsc. Łącznie zostanie zachowany pełen etat, nazwa stanowiska nie ulegnie zmianie a nowe (wyższe) wynagrodzenie zasadnicze będzie płatne odpowiednio po połowie. Pracownikowi zostaną również przydzielone 2 różne zakresy obowiązków przez różnych przełożonych oraz określone oddzielne harmonogramy czasu pracy. Czy z uwagi na administracyjny charakter pracy w obu jednostkach można uznać, że jest to rodzajowo wciąż ten sam rodzaj pracy i wobec tego jest to nadal jeden stosunek pracy, (co oznacza, że wystarczy zawrzeć porozumienie zmieniające do aktualnej umowy o pracę), czy też należy zawrzeć z pracownikiem od 1 kwietnia dodatkowo drugą umowę o pracę?
Pytanie: Moje pytanie dotyczy kwestii zatrudniania na umowy terminowe. Pierwsza umowa terminowa była zawarta w ramach robót publicznych, druga była już umową standardową (bez skierowania z PUP). Czy trzecia umowa może być zawarta na czas określony? Pomiędzy kolejnymi umowami nie było przerw.
Pytanie: Burmistrz został ponownie wybrany na kolejną kadencję. Czy zatrudnienie należy traktować jako ciągłość pracy i wystarczy zaświadczenie o wybraniu i ślubowanie, czy należy np. podpisać nową umowę użyczenia na używanie samochodu prywatnego do celów służbowych i wydać nowe skierowanie na wstępne badania lekarskie przez nowego przewodniczącego rady (te dokumenty zostały podpisane przez poprzedniego przewodniczącego rady przy wybraniu w pierwszej kadencji)?
Pytanie: W instytucji obowiązuje regulamin wynagradzania przyjęty zarządzeniem wójta, zgodny z rozporządzeniem z 18 marca 2009 r., którego załącznikiem jest tabela szczegółowych wymagań kwalifikacyjnych. Na dzień dzisiejszy zatrudnienie jest zgodne z tym załącznikiem. Problem polega na tym, że napisany jest wniosek o dofinansowanie w ramach realizacji projektu systemowego na 2012 r. z funduszy EFS, w którym przewiduje się zatrudnić w ramach umowy o pracę animatora lokalnego i asystenta rodziny, ale stanowisk tych nie ma w załączniku do regulaminu wynagradzania ani w załączniku do rozporządzenia. Jak należy postąpić w tej sytuacji - czy na użytek projektu można zatrudnić animatora i asystenta pomimo że stanowisk tych nie ma w wykazie stanowisk w regulaminie wynagradzania, czy też należy zmienić regulamin i stanowiska te wprowadzić (ale co w takim razie ze stanowiskiem, którego nie przewiduje rozporządzenie)? Proszę o pomoc i podpowiedź, jak zgodnie z prawem zatrudnić pracowników na ww. stanowiskach?
Pytanie: Pracownica urodziła 3 dzieci. Wykorzystała już 7 lat urlopu wychowawczego na poszczególne dzieci. Najmłodsze dziecko ma 2 lata i 4 miesiące. Czy pracownica może jeszcze skorzystać z urlopu wychowawczego do momentu ukończenia przez dziecko 4 lat? Jak traktować urlop przekraczający 6 lat? Czy będzie to okres zatrudnienia?
Pytanie: Czy umowa o pracę zawarta z pracownikiem samorządowym, oprócz określenia stron umowy, warunków zatrudnienia i terminu rozpoczęcia pracy może zawierać zapis o treści: „Oświadczam, że egzemplarz niniejszej umowy otrzymałem i po zapoznaniu się z jej treścią zaproponowane mi warunki pracy i wynagrodzenia przyjmuję. Zobowiązuję się do przestrzegania porządku i dyscypliny pracy. Ponadto oświadczam, że znane mi są przepisy dot. naruszenia tajemnicy państwowej i służbowej”. Czy umieszczenie takiego oświadczenia jest niezgodne z przepisami prawa pracy?
Pytanie: Jeżeli ta sama osoba (burmistrz) pełni funkcję z wyboru w następnej kadencji, to dzień złożenia ślubowania jest końcem jednego stosunku pracy, a początkiem następnego. Czy świadectwo pracy w takim przypadku zawiera wszystkie punkty, czy wystarczy zawrzeć tylko punkt 1, 2, 3? Jak powinno się nazwać umowę o pracę z burmistrzem?
Pytanie: Czy komendant powiatowy Państwowej Straży Pożarnej może zatrudnić rodzinę?
Pytanie: Czy przy przekształceniu zakładu budżetowego w jednostkę budżetową wszyscy pracownicy zakładu muszą automatycznie po zwolnieniu z zakładu zostać zatrudnieni w jednostce? Czy jest możliwość, aby niektórych pracowników nie zatrudniać w nowo powstałej jednostce budżetowej (mowa o pracownikach na czas określony i nieokreślony)?
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas