Narzędzia:
Pytanie: Czy na podstawie art. 22 ustawy o pracownikach samorządowych możliwe jest przeniesienie pracownika samorządowego (inspektora ds. ochrony środowiska) z urzędu gminy do samorządowego zakładu budżetowego na terenie tej samej miejscowości, na stanowisko pomocnicze i obsługi (robotnik gospodarczy)? Czy przeniesienie musi odbywać się w ramach tej samej grupy stanowisk?
Pytanie: Sprawa dotyczy przeniesienia pracownika do innej jednostki. Czy pracownik zatrudniony na stanowisku referenta w Zespole Szkół jest pracownikiem samorządowym? Czy pracownik zatrudniony na stanowisku referenta na czas nieokreślony w szkole, zespole szkół może być przeniesiony do pracy do Urzędu Miejskiego, Urzędu Gminy lub do Straży Miejskiej? Jeżeli tak, to na jakich zasadach i na podstawie jakich przepisów? Czy pracownik administracji i obsługi zatrudniony w szkole (zespole) podlega wszystkim przepisom dotyczącym zatrudniania, zwalniania i wynagradzania co pracownik zatrudniony w Urzędzie Miejskim/Urzędzie Gminy? Czy jeżeli chcielibyśmy zatrudnić osobę w Zespole Szkół na stanowisku referenta/samodzielnego referenta musi być przeprowadzany konkurs?
Pytanie: W urzędzie zatrudniony jest pracownik na stanowisku kierowniczym. Osoba ta została zatrudniona z naboru w związku z odejściem poprzedniego pracownika. Jako kierownik administracyjno-gospodarczy zajmuje się zaopatrywaniem urzędu w niezbędny sprzęt, nadzór nad pracami remontowymi, zajmuje się sprawami obronnymi, nadzoruje działalność jednostek ochrony przeciwpożarowej. Zgodnie ze strukturą organizacyjną urzędu pod kierownika referatu podlega informatyk, 2 sprzątaczki oraz konserwator. W związku ze zmianą regulaminu organizacyjnego osoby te mają podlegać pod sekretarza - kierownika referatu ogólno-organizacyjnego, natomiast dla kierownika administracyjno-gospodarczego zostanie utworzone samodzielne stanowisko inspektora ds. ochrony przeciwpożarowej, który będzie podlegał bezpośrednio pod burmistrza. Jakim dokumentem, zgodnie z ustawą o pracownikach samorządowych, należy zmienić stanowisko (nie jest to awans)? Pracownik będzie nadal wykonywał te same obowiązki, ale nie mając już pod sobą informatyka, sprzątaczek i konserwatora.
Pytanie: W trybie art. 22 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych pracownika samorządowego zatrudnionego na stanowisku urzędniczym można, za jego zgodą lub na jego wniosek, przenieść do pracy do innej jednostki. W tym trybie zostało zawarte porozumienie pomiędzy pracodawcami samorządowymi w sprawie przeniesienia pracownika zatrudnionego na umowę na czas nieokreślony. W porozumieniu tym zawarto postanowienie, że po przeniesieniu u nowego pracodawcy z pracownikiem zostanie zawarta umowa na czas określony. Przenoszony pracownik pisemnie wyraził zgodę na przeniesienie do innej jednostki, jak i na warunki takiego przeniesienia. W związku z czym zawarto umowę o pracę na czas określony. Czy po zakończeniu pierwszej umowy terminowej przeniesionego pracownika z nowym pracodawcą można zawrzeć drugą umowę terminową, czy zachodzi konieczność zawarcia umowy bezterminowej?
Pytanie: Kierownik USC odchodzi na emeryturę. Zatrudniony jest również zastępca kierownika USC i inspektor ds. dowodów osobistych i ewidencji ludności. Z mocy ustawy kierownikiem USC jest wójt. Czy w związku z odejściem na emeryturę kierownika USC wójt może awansować inspektora ds. dowodów osobistych i ewidencji ludności na zastępcę kierownika USC i czy może być 2 zastępców kierownika USC w gminie do 15 tys. mieszkańców?
Pytanie: Kierownik jednostki organizacyjnej (ośrodek pomocy społecznej) odchodzi na emeryturę. Czy w związku z nową ustawą o pracownikach samorządowych można awansować pracownika zatrudnionego w OPS na stanowisku inspektora ds. świadczeń socjalnych na stanowisko kierownika OPS? Uważam, że należy ogłosić nabór na to stanowisko, gdyż pracodawcą kierownika jest burmistrz, natomiast inspektora - kierownik OPS i burmistrz nie może awansować pracownika jednostki. Proszę o wykładnię prawną.
Pytanie: Pracownica zatrudniona od 1 września 1999 r. na stanowisku starszego specjalisty ds. płac 1 marca 2011 r. zostanie przesunięta na stanowisko głównej księgowej. Z braku odpowiednich kwalifikacji do momentu ukończenia studiów podyplomowych będzie tylko pełniącą obowiązki. Kiedy mam wystąpić, i czy jest to w tym okresie wymagane, o informację, czy pracownica figuruje w rejestrze ukaranych karą zakazu zajmowania stanowiska kierowniczego związanego z dysponowaniem środkami publicznymi z Głównej Komisji Orzekającej w sprawie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych?
Pytanie: Czy w przypadku, gdy na urlopie bezpłatnym (od 3 marca 2008 r.) przebywa naczelnik wydziału, można awansować na wyżej wymienione stanowisko osobę pełniącą obowiązki naczelnika wydziału od 5 marca 2008 r.? Jakie stanowisko należy zaproponować pracownikowi (naczelnikowi wydziału) w momencie powrotu z urlopu bezpłatnego?
Pytanie: Pracownik zatrudniony na stanowisku pomocniczym i obsługi (pracownik socjalny), jak się okazało, nie posiada uprawnień do wykonywania zawodu pracownika socjalnego zgodnie z obowiązującymi przepisami. W związku z powyższym pracodawca chce dokonać zamiany pomiędzy zajmowanymi stanowiskami, tj. przenieść ww. pracownika zajmującego stanowisko pomocnicze i obsługi na stanowisko urzędnicze, natomiast pracownika zatrudnionego na stanowisku urzędniczym - z uwagi na posiadane przez niego uprawnienia do wykonywania zawodu pracownika socjalnego - na stanowisko pomocnicze i obsługi (pracownik socjalny). Czy, zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o pracownikach samorządowych, można dokonać takiego przeniesienia bez ogłaszania naboru na wolne stanowisko urzędnicze w opisanej sytuacji? Czy w tym przypadku można przenieść ww. pracowników za porozumieniem stron zmieniającym warunki pracy i płacy - aneks do umowy o pracę? Co zrobić w przypadku, gdy któryś z pracowników odmówi podpisania porozumienia? Czy w przypadku odmowy podpisania porozumienia można dać wypowiedzenie zmieniające warunki pracy i płacy?
Pytanie: Na jakiej podstawie prawnej można powierzyć wykonywanie innej pracy niż określona w akcie mianowania urzędnikowi służby cywilnej na okres do 3 miesięcy, w innej komórce organizacyjnej w tej samej jednostce? Czy konieczne jest zastosowanie art. 62 ust. 1 ustawy o służbie cywilnej, czy można powierzyć inną pracę na podstawie art. 42 § 4 Kodeksu Pracy? Czy powierzenie innej pracy (wykonywanie innych zadań w innej komórce) może nastąpić w formie pisemnego polecenia przełożonego na podstawie zapisów w zakresie obowiązków i uprawnień, zgodnie z którym pracownik ma obowiązek: „Wykonywać inne zadania zlecone przez bezpośredniego przełożonego”. A może jest możliwe jeszcze inne rozwiązanie?
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas