Narzędzia:
Pytanie: Proszę o pomoc. Pracuję w gospodarstwie pomocniczym urzędu administracji państwowej. Niedługo wejdzie w życie ustawa o likwidacji gospodarstw pomocniczych. Proszę, jeśli to możliwe, wskazać w punktach, jak powinnam to prawidłowo przeprowadzić (pracuje w kadrach i nigdy wcześniej tego nie robiłam). Czy powinnam wszystkim dać wypowiedzenia umowy o pracę (jeśli tak, to jaką wpisać podstawę rozwiązania stosunku pracy w świadectwie pracy), a potem nowe umowy o pracę? Czy osobom, które mają umowy na czas określony z końcem terminu trwania umowy takim samym jak koniec likwidacji jednostki, muszę dawać wypowiedzenia? Czy może powinno się to odbyć inaczej?
Pytanie: Czy pracownik, który na podstawie ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych odbywa służbę przygotowawczą, powinien mieć określony szczegółowy zakres czynności?
Pytanie: W styczniu 2007 r. ogłoszono nabór na stanowisko urzędnicze – referent w BSO i USC. Zatrudniono pracownika w wymiarze 1/2 etatu w USC (etat zgodnie z regulaminem organizacyjnym Urzędu), 1/2 etatu w BSO. Osoba zatrudniona na powyższe stanowisko tj. (1/2 etatu USC) nie spełnia wymogów kwalifikacyjnych wynikających z ustawy o aktach stanu cywilnego. W lutym 2007 r. powołano z-cę kierownika USC, który jest jednocześnie kierownikiem BSO i spełnia wymagania kwalifikacyjne wynikające ze wspomnianej wyżej ustawy. W związku z powyższym proszę o interpretację, czy z-ca kierownika może wykonywać czynności bez wskazanego etatu (bez etatowo), czy jednak powinnam zmienić warunki umowy o pracę obu Pań stosownie do wykonywanych czynności i w jaki sposób tego dokonać?
Pytanie: Czy w przedszkolu można zatrudnić „sekretarza szkoły”, zgodnie z wykazem stanowisk pomocniczych i obsługi jednostek działających w zakresie oświaty, zmieniając pełną nazwę stanowiska na np. sekretarz?
Pytanie: Czy z emerytem, który przeszedł konkurs na głównego księgowego w szkole (1/2 etatu), można podpisać umowę na czas określony, czy należy zawrzeć umowę na czas nieokreślony?
Pytanie: Czy w umowie o pracę, którą zawarliśmy na 6 miesięcy z osobą podejmującą po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, powinien być zapis o możliwości wypowiedzenia tej umowy za 2-tygodniowym okresem wypowiedzenia? Czy jest możliwość wcześniejszego wypowiedzenia tej umowy?
Pytanie: Jakie należy przygotować dokumenty w przypadku zatrudnienia – powołania przez burmistrza – dyrektora jednostki organizacyjnej? W statucie jednostki organizacyjnej (Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej) jest zapis, że dyrektora powołuje i odwołuje burmistrz. Czy wobec tego należy przygotować umowę o pracę, czy dyrektor jest powoływany w drodze zarządzenia burmistrza i należy jedynie udzielić mu pełnomocnictwa do zarządzania jednostką organizacyjną?
Pytanie: Czy w straży miejskiej, będącej jednostką budżetową gminy, należy również organizować dla nowo przyjętych strażników służbę przygotowawczą (art. 19 ustawy o pracownikach samorządowych), czy stosować należy art. 25 ustawy o strażach gminnych i wolno strażnika zatrudnić na okres do 12 miesięcy, w którym to okresie odbywa szkolenie podstawowe (bez służby przygotowawczej i egzaminu)?
Pytanie: Czy na stanowisko kierownika gospodarczego należy rozpisać konkurs? Zatrudnienie w szkole - organem prowadzącym jest gmina (jednostka samorządowa), obecnie podlegamy ocenie jako pracownicy samorządowi. Z tego, co wiem, takiego stanowiska nie ma w urzędzie miejskim.
Pytanie: Czy można zatrudnić jednego pracownika na 2 umowy o pracę w jednostce samorządu terytorialnego? Jedna umowa byłaby na cały etat, a druga na 1/2 etatu. Chodzi o dodatkowe prace dla księgowej, która pracowałaby codziennie 8 godzin w urzędzie i 4 godziny dodatkowo przy rozliczaniu projektu. Do rozliczania projektu musi być zatrudniona księgowa na podstawie umowy o pracę.
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas