Narzędzia:
Pytanie: Pracownik samorządowy zatrudniony na urzędniczym stanowisku kierowniczym (kierownik administracyjno-gospodarczy) chciałby zrezygnować ze stanowiska kierownika i pozostać na 2/3 etatu i wykonywać tylko część obowiązków wynikających z obecnego zakresu czynności, np. sprawy obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego. Jest emerytem. W związku z tym będzie dokonana zmiana regulaminu organizacyjnego i struktury urzędu. Utworzone zostaną 2 samodzielne stanowiska. Czy w świetle przepisów nowej ustawy o pracownikach samorządowych na stanowisko samodzielne, które zostanie utworzone: referent ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego oraz referent ds. bhp i spraw przeciwpożarowych, jest obowiązek przeprowadzenia naboru na to 1. stanowisko? Zaznaczam, że pracownik na stanowisku kierownika prowadził te sprawy równocześnie.
Pytanie: Czy w przypadku zatrudnienia nowego skarbnika (poprzedni przechodzi na emeryturę) wystarczy powołanie na to stanowisko w drodze uchwały rady gminy, czy też niezbędne jest przeprowadzenie konkursu?
Pytanie: Czy pracodawca, w oparciu o art. 6 ust. 3 pkt 2 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, może żądać od kandydatów przystępujących do otwartego naboru na stanowisko urzędnicze złożenia zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego? Czy w momencie naboru jednym z wymaganych dokumentów może być oświadczenie kandydata o niekaralności?
Pytanie: Czy zgodnie z nowymi przepisami dotyczącymi zatrudniania i wynagradzania pracowników samorządowych na stanowisko referenta zatrudnionego w jednostce samorządu terytorialnego (przedszkole miejskie) podległej urzędowi miasta jest wymagane rozpisanie konkursu? Jak „awansować” pomoc administracyjną z 2-letnim doświadczeniem (stażem pracy), mającą w zakresie obowiązków czynności kadrowo-płacowe, bez rozpisywania konkursu?
Pytanie: W jednym z powiatów w woj. podlaskim starosta ogłosił nabór na wolne stanowisko podinspektora w jednym z wydziałów. Zgłosiło się 4 kandydatów. Na stronie internetowej BIP została zamieszczona lista kandydatów spełniających warunki formalne i cała 4 znalazła się na tej liście. Po pewnym czasie została zamieszczona informacja o wynikach naboru, która zawierała imię i nazwisko jednego z kandydatów. Dodam tylko, że nie było żadnego testu z wiedzy o samorządzie i wiedzy potrzebnej na tym stanowisku, nie była też przeprowadzona żadna rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami (przynajmniej z tymi, którzy się nie dostali na to stanowisko). Czy starosta powiatu miał prawo wybrać spośród kandydatów jedną osobę bez przeprowadzania rozmów z pozostałymi, tylko na podstawie złożonych dokumentów? Czy w tej sytuacji wszystko odbyło się zgodnie z przepisami, czy też zostało złamane prawo przez starostę? Co w takiej sytuacji mają zrobić odrzuceni kandydaci i kogo ewentualnie powiadomić, jeśli zostały naruszone przepisy prawa?
Pytanie: Główny księgowy jednostki samorządowej (gminny zakład komunalny) – przebywał na urlopie macierzyńskim i wychowawczym. Powraca do pracy na to samo stanowisko. W czasie jego nieobecności była zatrudniona główna księgowa na zastępstwo. Czy osoba zatrudniona na zastępstwo może być zatrudniona w tej samej jednostce jako księgowa budżetowa bez przeprowadzania naboru na wolne stanowisko urzędnicze, bo takie powstaje w wyniku przeniesienia pracownika z GZK na inne stanowisko w urzędzie gminy, zgodnie z nową ustawą o pracownikach samorządowych?
Pytanie: Dotychczas zatrudniony pracownik w zakładzie gospodarki komunalnej pełni obowiązki kierownika zakładu gospodarki komunalnej. Czy na podstawie nowej ustawy o pracownikach samorządowych na to stanowisko należy ogłosić nabór? Czy ten sam pracownik może być – w drodze awansu wewnętrznego – zatrudniony na stanowisku kierownik ZGK?
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas