W jednym z powiatów w woj. podlaskim starosta ogłosił nabór na wolne stanowisko podinspektora w jednym z wydziałów. Zgłosiło się 4 kandydatów. Na stronie internetowej BIP została zamieszczona lista kandydatów spełniających warunki formalne i cała 4 znalazła się na tej liście. Po pewnym czasie została zamieszczona informacja o wynikach naboru, która zawierała imię i nazwisko jednego z kandydatów. Dodam tylko, że nie było żadnego testu z wiedzy o samorządzie i wiedzy potrzebnej na tym stanowisku, nie była też przeprowadzona żadna rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami (przynajmniej z tymi, którzy się nie dostali na to stanowisko). Czy starosta powiatu miał prawo wybrać spośród kandydatów jedną osobę bez przeprowadzania rozmów z pozostałymi, tylko na podstawie złożonych dokumentów? Czy w tej sytuacji wszystko odbyło się zgodnie z przepisami, czy też zostało złamane prawo przez starostę? Co w takiej sytuacji mają zrobić odrzuceni kandydaci i kogo ewentualnie powiadomić, jeśli zostały naruszone przepisy prawa?
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)