Tryb zatrudnienia w szkole dyrektora wyłonionego w drodze konkursu lub któremu powierzono to stanowisko bez konkursu

Data 09.12.2010Agnieszka Kosiarz

Pytanie: Nauczycielowi mianowanemu zatrudnionemu w szkole A powierzono obowiązki dyrektora w szkole B (bez konkursu) na okres 5 lat od 1 września 2005 r., niestety, bez umowy o pracę, jednocześnie nauczyciel otrzymał urlop bezpłatny w szkole A. Organ prowadzący szkołę B, przydzielił osobie sprawującej obowiązki dyrektora 3 godziny zajęć lekcyjnych w tygodniu. Taki stan trwał do sierpnia 2010 r. W 2010 r. nauczyciel wygrał konkurs na dyrektora szkoły B, nie otrzymując niestety zgody organu prowadzącego na urlop bezpłatny w szkole A. Rozwiązano więc umowę o pracę w szkole A, a w szkole B dyrektor otrzymał powołanie na stanowisko od 1 września 2010 r. Czy od września 2010 r. w szkole B dyrektor może dostać umowę o pracę na stanowisko nauczyciela? Jeżeli jest możliwe podpisanie umowy o pracę w szkole B z dyrektorem szkoły na nauczyciela, to jak powinna ona wyglądać? Jakie najważniejsze elementy powinny się w niej znaleźć? Jeżeli taka umowa o pracę na stanowisku nauczyciela w szkole B będzie możliwa do zawarcia, to kto, z ramienia szkoły B (pracodawcy), powinien ją podpisać, skoro dyrektor jest pracodawcą dla zatrudnianych w niej pracowników? Czy przy powierzeniu obowiązków w okresie 2005-2010 w szkole B dyrektor bez umowy o pracę na stanowisku nauczyciela mógł prowadzić lekcje, do prowadzenia których zobligował go organ prowadzący? Czy okres pozostawiania w szkole A na urlopie bezpłatnym i czas sprawowania funkcji dyrektora szkoły B, ale bez umowy o pracę na te 3 godziny zajęć dydaktycznych w tygodniu, będzie w przyszłości liczył się do emerytury? Jakie dokumenty i z której szkoły, A czy B, będą podstawą dla ZUS do doliczenia tego okresu do zatrudnienia?

Uśrednianie obowiązkowego pensum zajęć a podstawa zatrudnienia nauczyciela

Data 09.12.2010Krzysztof Lisowski

Pytanie: W szkole mamy zatrudnioną nauczycielkę (zatrudnienie na podstawie mianowania - mianowanie 6 października 2000 r. - obecnie nauczyciel dyplomowany) na stanowisku nauczyciela bibliotekarza w wymiarze 15/30 (umowa podpisana 25 września 2000 r. od 1 października 2000 r.) oraz na stanowisku nauczyciela w wymiarze 18 godzin - umowa od 1 września 2001 r. W zatwierdzonym 21 sierpnia 2001 r. przez organ prowadzący arkuszu organizacyjnym nauczycielka ma na rok szkolny 2001/2002 16 godzin z pensum 18-godzinnego i prawidłowo 15 z 30 godzin bibliotecznych - taka sytuacja trwa do dzisiaj, zatem nigdy nie miała tych 18 godzin dydaktycznych z pensum 18-godzinnego. W roku szkolnym 2010/2011 nauczycielka ma zatwierdzone pensum w arkuszu 17/18 godzin dydaktycznych i 15/30 godzin bibliotecznych. Połączyłam etaty i jej pensum to 22 godziny, czyli 10 godzin ponadwymiarowych. Czy można zawierać 2 umowy o pracę z nauczycielem w jednej szkole? Czy nauczycielce przez tyle lat można było przydzielać mniej godzin dydaktycznych, skoro ma umowę o pracę na 18 godzin? Czy jest możliwe i konieczne obniżenie jej pensum w sposób ugodowy (nauczyciel zatrudniony na podstawie mianowania)? Jeżeli po tylu latach jest możliwe obniżenie pensum, to jaka jest podstawa prawna oraz w jaki sposób tego dokonać (porozumienie zmieniające, wypowiedzenie warunków pracy)? Czy mając umowy o pracę 18/18 i 15/30 można łączyć pensum i wypłacać godziny ponadwymiarowe, tak jak ja to robię?

e-Poradnia

Zadaj pytanie ekspertowi
i uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!

40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.

Leszek Skupski
Redaktor merytoryczny
Zadaj pytanie

Kategorie

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo