Błąd w świadectwie pracy – czy należy wystawić nowe świadectwo pracy
Pracownica wystąpiła po 28 latach od zakończenia zatrudnienia o wystawienie świadectwa pracy (błąd w wystawionym świadectwie pracy). Moje pytanie brzmi, czy wystawiamy nowe świadectwo z obecna datą i obowiązującym wzorem świadectwa, co ze starym świadectwem pracy (zostawiamy w aktach czy usuwamy)?
Z artykułu dowiesz się:
- Czy pracodawca na prośbę pracownika powinien wystawić nowe świadectwo pracy na nowym wzorze w związku z błędem zawartym w poprzednim świadectwie pracy?
- Czy w wystawianym świadectwie pracy zaznacza się, że świadectwo wydane zostało w wyniku sprostowania?
Przeczytaj też:
Pozostało jeszcze 64% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
Radca prawny, specjalizuje się w zagadnieniach związanych z prawem pracy i ubezpieczeniami społecznymi. Autor licznych artykułów z zakresu wynagrodzeń, prawa pracy i rozliczeń z ZUS. Od 2008 r. redaktor publikacji kadrowo-płacowych i ubezpieczeniowych Wydawnictwa Wiedza i Praktyka.