Ustalenie płatnika zasiłków na 30 listopada – przypomnienie zasad
Przepisy ustawy z 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa regulują zasady ustalania płatnika zasiłków. Jeżeli to pracodawca staje się płatnikiem zasiłków, oznacza to, że wyręcza Zakład Ubezpieczeń Społecznych w ustalaniu, naliczaniu i wypłacaniu zasiłków. Z kolei wypłacone zasiłki wliczane są w poczet należnych składek, które pracodawca jest obowiązany ponosić w związku z zatrudnianiem pracowników. Sprawdźmy, jakie są zasady dotyczące ustalenia płatnika zasiłków.
Z artykułu dowiesz się:
- W jaki sposób ustalić płatnika zasiłków?
- W jaki sposób ustalić liczbę ubezpieczonych?
- Czy do liczby ubezpieczonych wlicza się osoby na urlopach?
- W jakim przypadku Zakład Ubezpieczeń Społecznych staje się płatnikiem zasiłków?
- Jak wygląda procedura wypłaty zasiłków?
- Jakich obowiązków należy dopełnić jeśli ZUS jest płatnikiem zasiłków?
- Jak postąpić w przypadku zmiany płatnika, a niezdolności do pracy na przełomie roku?
Przeczytaj też:
Pozostało jeszcze 89% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
pasjonatka oraz ekspert ds. rynku pracy, która dzięki ponad 16-letniemu doświadczeniu w tej dziedzinie dzieli się wiedzą, jednocześnie rozwijając markę osobistą pod nazwą: Kadry w pigułce. Autorka książek oraz publikacji i porad z zakresu prawa pracy. Autorka programu "Kadry w pigułce" w telewizji biznesowej BIZNES24. Obecnie, jako liderka GIGLIKE, zaangażowana w inicjatywę polegającą na tworzeniu oraz promowaniu innowacyjnego, elastycznego rozwiązania na rynku pracy dla GIGerów.