Czy pracę w szczególnych warunkach trzeba ująć w świadectwie pracy


Pytanie:

Proszę o odpowiedź na sytuacje sprostowania świadectwa pracy pracownikowi. Pracownica była zatrudniony w DPS w okresie od 18.05.1998 r. do 31.08.1998 r. na stanowisku opiekun tylko że w wydanym świadectwie pracy z 31.08.1998 r. nie ma oznaczone, że praca była wykonywana w szczególnych warunkach ani nie było wydane dodatkowe świadectwo wykonywania pracy w szczególnych warunkach. Praca była wykonywana na podstawie wykazu stanowiącego załącznik do zarządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z 12.07.1983 r. w sprawie prac wykonywanych w szczególnych warunkach lub szczególnym charakterze w zakładach pracy resortu zdrowia i opieki społecznej (Dz. Urz.MZiOS nr 8, poz. 40 z póź.zm). Pracownik zwrócił się z pismem, aby wydać mu świadectwo pracy z zaznaczeniem szczególnych warunków. Jak postąpić w takiej sytuacji czy należy wystawić kopie lub duplikat poprzedniego świadectwa pracy z 1998 r. czy tylko wystawić świadectwo wykonywania pracy w szczególnych warunkach czy jednak należy wydać nowe świadectwo z datą bieżącą? Pracownik po tym okresie ponownie podjął pracę jako opiekun, tylko że od 2000 r. i pracuje do nadal, a w roku bieżącym osiągnął wiek przejścia mogący mu przejść na emeryturę pomostową.

Z artykułu dowiesz się:
  • Czy pracodawca, który nie wskazał, że pracownik świadczył pracę w warunkach szczególnych musi skorygować świadectwo pracy?
  • Czy pracodawca powinien wystawić pracownikowi zaświadczenie o okresach pracy w szczególnych warunkach?

Przeczytaj też:

Pozostało jeszcze 53% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu Kadrowego a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 8 500 porad z zakresu kadr, płac, ZUS i HR
  • Ponad 1700 narzędzi: wzorów dokumentów, kalkulatorów, komentarzy, e-szkoleń
Uzyskaj dostęp do portalu na cały miesiąc za jedyne 19,90 zł netto [24,48 zł brutto] »

Jeśli posiadasz konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.

Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto (49.08 zł brutto)


Katarzyna Pietruszyńska-Jarosz
AUTOR
Specjalista z zakresu prawa pracy, autorka licznych artykułów, porad i wyjaśnień z zakresu prawa pracy, w tym w szczególności dotyczących problematyki urlopów wypoczynkowych, nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy, uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem.

Sprawdź inne artykuły w kategorii Kadry

Nagrody i wyróżnienia

Certyfikat rzetelnosci Laur zaufania SMB logo Top firma

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo