Zatrudniamy pracownika obsługi (sprzątaczkę), który pracuje w systemie podstawowym, od poniedziałku do piątku po 8 godzin dziennie. W listopadzie powstanie konieczność pracy w soboty i niedziele, byłaby to praca polegająca na sprzątaniu oraz dozorze budynku. Czy poprawnym byłoby zawarcie z pracownikiem dodatkowej umowy zlecenia na pracę w sobotę i niedzielę? A może zamiast tego powinniśmy zmienić czas pracy na dany miesiąc od środy do niedzieli? Jakie wtedy będzie wynagrodzenie za sobotę i niedzielę – czy za pracę w niedzielę będzie przysługiwał dodatek 100%?
Czy na dodatkowe prace można zawrzeć odrębną umowę o pracę lub zlecenie
Czy pracownikowi, któremu pracodawca planuje pracę w dniu wolnym należne jest dodatkowe wynagrodzenie
Jak rekompensować pracę wykonywaną w dniu wolnym
Wykonywanie jakich rodzajów prac pracodawca może polecić w niedzielę
Czytaj również:
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)