Pracodawca zatrudnia 80 osób. Ilu powinniśmy mieć w zakładzie wybranych przedstawicieli pracowników dla celów wymagających konsultacji lub uzgodnień z reprezentacją załogi? Czy przedstawicielem załogi może być kierownik wybrany przez innych pracowników (spotkałam się z interpretacją, że przedstawicielem nie powinna być taka osoba)? Czy w razie przeprowadzenia wyborów na przedstawiciela zgodnie z wewnętrznym regulaminem (ponieważ przedstawiciel obecny złożył rezygnację), wcześniejsze regulaminy (tj. regulamin wynagradzania, pod którym był również podpis przedstawiciela pracowników), powinien zostać zaktualizowany?
W jakich przypadkach przepisy prawa pracy wymagają konsultacji lub uzgodnień dokonywanych z reprezentacją pracowników
Czy może być jeden, czy powinno być wybranych więcej przedstawicieli pracowników
Czy przedstawicielem załogi w sprawach pracowniczych może być osoba na stanowisku kierowniczym
Czy zmiana przedstawiciela pracowników wpływa na wcześniej dokonane konsultacje i uzgodnienia
Przeczytaj również:
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)