Firma pracuje od poniedziałku do piątku. Corocznie zostaje ustalony załącznik do regulaminu pracy w kwestii czasu pracy na przyszły rok (w grudniu na rok następny). Określone są w nim m.in. dodatkowe dni pracy (tj. soboty), w które pracują wyznaczeni pracownicy. Ponieważ obsada w te soboty jest zmniejszona, to pomimo iż w miesiącu (np. wrześniu) są wyznaczone dwie soboty „robocze”, to jeden pracownik w takim miesiącu pracuje co najwyżej w jedną wyznaczoną sobotę. Może też być tak, że w danym miesiącu nie będzie w ogóle pracował. Za pracę w „roboczą” sobotę, zgodnie z ustaleniami ww. załącznika, pracownik otrzymuje dzień wolny. We wrześniu 2010 r. dodatkowymi dniami pracy zostały wyznaczone 4 i 18 września. Szczegółowy harmonogram czasu pracy przygotowywany jest przez kierownictwo przed rozpoczęciem kolejnego miesiąca. Pracownik miał wyznaczoną „pracującą” sobotę 18 września. Zachorował i przedstawił zwolnienie lekarskie na 13 dni: od 6 września do 18 września włącznie. Czy pracownikowi należy wyznaczyć dzień wolny za 18 września, tj. dzień, który miał wyznaczony do pracy, a na który przedstawił zwolnienie lekarskie?
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)