Obowiązek sprostowania świadectwa pracy, gdy od zakończenia zatrudnienia upłynęły ponad 3 lata


Pytanie:

Były pracownik naszej jednostki wystąpił o wydanie świadectw pracy za okresy zatrudnienia na stanowisku innym niż nauczyciel w okresie od 2 stycznia 2000r. do 31 grudnia 2004 r.
Z posiadanych przez nas dokumentów wynika, iż pracownik był zatrudniony od 1 września 2001 r. do 14 lutego 2007 r. jako nauczyciel zawodu i za ten okres otrzymał świadectwo pracy z określeniem wykonywanej pracy jako „nauczyciel zawodu”. Ponadto w okresie od 1 września 2001 r. do 31 sierpnia 2002 r. została mu powierzona funkcja zastępcy kierownika warsztatów naszej jednostki z jednoczesnym pełnieniem funkcji technologa i technika BHP. Jednak nie była to odrębna umowa, a jedynie powierzenie dodatkowych obowiązków. Czy w zawiązku z tym konieczne jest zamieszczenie informacji w świadectwie o pełnieniu tych funkcji i czy jest możliwe, aby po upływie ponad 3 lat dokonywać sprostowania w świadectwie pracy?
Dodatkowo pracownik w okresie od 5 stycznia 2004 r. do 30 czerwca 2004 r. pracował jako starszy specjalista na podstawie odrębnej umowy o pracę i za ten okres otrzymał świadectwo pracy. Od 1 września 2004 r. do 30 czerwca 2005 r. również na podstawie odrębnej umowy o pracę był zatrudniony jako starszy specjalista i za ten okres nie ma w naszych dokumentach świadectwa pracy. Czy w związku z tym istnieje podstawa do wydania świadectwa za ten okres, skoro upłynęło ponad 5 lat, a pracownik wcześniej nie zgłaszał zastrzeżeń?

Pozostało jeszcze 75% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu Kadrowego a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 8 500 porad z zakresu kadr, płac, ZUS i HR
  • Ponad 1700 narzędzi: wzorów dokumentów, kalkulatorów, komentarzy, e-szkoleń
Uzyskaj dostęp do portalu na cały miesiąc za jedyne 19,90 zł netto [24,48 zł brutto] »

Jeśli posiadasz konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.

Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto (49.08 zł brutto)


Katarzyna Pietruszyńska-Jarosz
AUTOR
Specjalista z zakresu prawa pracy, autorka licznych artykułów, porad i wyjaśnień z zakresu prawa pracy, w tym w szczególności dotyczących problematyki urlopów wypoczynkowych, nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy, uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem.

Sprawdź inne artykuły w kategorii Kadry

Nagrody i wyróżnienia

Certyfikat rzetelnosci Laur zaufania SMB logo Top firma

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo