Z dniem 1 lipca 2015 r. nastąpi przejęcie części zakładu pracy przez nowego pracodawcę. Zgodnie z przepisami nowy pracodawca jest związany wszystkimi postanowieniami dotąd obowiązujących umów o pracę oraz układu zbiorowego pracy lub regulaminu wynagradzania obowiązującego w przejętym zakładzie pracy. Ponieważ przejmująca jednostka jest nowa i nie zatrudniała dotychczas pracowników, nie posiada regulaminu pracy ani wynagradzania, co oznacza, że przejmowanych pracowników będą obowiązywały zapisy w regulaminach dotychczasowego pracodawcy. Czy należy poprzez aneks wprowadzić zapis w owych regulaminach, zgodnie z którym z dniem 1 lipca przepisy będą obowiązywały również pracowników firmy przejętych na podstawie art. 23 [1] Kodeksu pracy? Czy też nowy podmiot powinien stworzyć swoje regulaminy?
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)