W obowiązującym w naszej jednostce regulaminie pracy zawarty jest zapis dotyczący możliwości wprowadzania zmian w ustalonych harmonogramach czasu pracy. Oczywiście są to sytuacje wyjątkowe (urlop na żądanie, choroba pracownika lub członka rodziny, opieka nad dzieckiem, zwolnienia okolicznościowe). Pracodawca określił również ostateczny termin na poinformowanie pracownika o zmianie jego grafiku pracy - upływa on z końcem dniówki roboczej poprzedzającej dzień, w którym ma on wykonywać zadania zgodnie ze zmienionym rozkładem. Pracownik w środę, pracował na popołudniowej zmianie, w czwartek miał dzień wolny, w piątek zgodnie z grafikiem powinien pracować na popołudniowej zmianie, ale zachorował jeden z pracowników i pracodawca poinformował go telefonicznie (w czwartek będący dniem wolnym dla tego pracownika), że w piątek ma pracować na porannej zmianie. Pracownik odmówił przyjścia do pracy na poranną zmianę podając jako powód odmowy fakt, że w tym czasie idzie do teatru i ma już kupione bilety. Czy takie zachowanie pracownika można potraktować jako odmowę wykonania polecenia służbowego? Czy w sytuacji gdyby przyszedł do pracy w zmienionych godzinach, może żądać od pracodawcy zwrotu pieniędzy za bilet do teatru?
Obejrzyj też:
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)