Zmiany w KP w 2022 r. Jakie obowiązki będzie miał pracodawca w związku z wdrożeniem nowych przepisów
Jeszcze w 2022 r. mają wejść w życie zmiany w Kodeksie pracy, wynikające z konieczności wdrożenia do polskich przepisów postanowień dyrektyw unijnych. Nowe przepisy zmodyfikują wiele dotychczas stosowanych rozwiązań kodeksowych. Czy w związku z wprowadzeniem nowych przepisów konieczna będzie np. aktualizacja informacji o warunkach zatrudnienia? Od kiedy pracownicy-rodzice skorzystają z nowych uprawnień określonych ustawą?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Czy pracodawca będzie zobowiązany do aktualizacji informacji o warunkach zatrudnienia
- Czy trzeba będzie uzupełnić informację pracownikom oddelegowanych do pracy poza UE
- Nowe przepisy o obowiązku uzasadnienia wypowiedzenia umów terminowych - do których umów znajdą zastosowanie
- Czy pracodawca udzieli pracownikowi urlopu ojcowskiego po upływie 12 miesięcy życia dziecka
- Jakie obowiązki będzie miał pracodawca wobec pracowników korzystających z uprawnień rodzicielskich na nowych zasadach
Przeczytaj również:
Pozostało jeszcze 91% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
Radca prawny, specjalizuje się w zagadnieniach związanych z prawem pracy i ubezpieczeniami społecznymi. Autor licznych artykułów z zakresu wynagrodzeń, prawa pracy i rozliczeń z ZUS. Od 2008 r. redaktor publikacji kadrowo-płacowych i ubezpieczeniowych Wydawnictwa Wiedza i Praktyka.