Rząd zapowiada stworzenie systemu teleinformatycznego, dzięki któremu uproszczą się formalności z zawieraniem umów. W tym celu portal praca.gov.pl zostanie wyposażony w dodatkowe funkcje. W systemie będzie można zgłosić pracownika do ZUS i KAS oraz rozliczać zawarte umowy. Poznaj planowane rozwiązania.
Do kogo kierowane będą nowe rozwiązania
Jakie elementy będą zawierały szablony umów o pracę i umowy zlecenia
Jakie dodatkowe funkcjonalności zapewni przygotowywany system elektroniczny
Do kogo kierowane są nowe przepisy
Rząd chce skierować system głównie dla mikroprzedsiębiorstw, gospodarstw domowych oraz gospodarstw rolnych, dla których formalności dotyczące zawierania umów są uciążliwe.
Celem projektu ustawy jest dostarczenie nowego narzędzia umożliwiającego zawarcie i rozliczenie umowy. Jednocześnie z zapowiedzi wynika, że nie planuje się wprowadzania zmian w regulacjach Kodeksu pracy i Kodeksu cywilnego dotyczących formy zawierania umowy o pracę i umowy zlecenia.
Projekt ustawy odpowiada m.in. na problem znacznych obciążeń, jakie ponoszone są przez podmiot powierzający pracę, m.in. w związku ze zgłoszeniem do ZUS, obsługą korespondencji z ZUS i naliczaniem składek na ubezpieczenie, wyrejestrowywaniem z ZUS oraz naliczaniem podatku dochodowego.
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)