Orzeczenie lekarskie w aktach osobowych – oryginał czy kopia
Pytanie: Do tej pory wpinaliśmy do akt osobowych pracownika oryginał orzeczenia lekarskiego. Pierwszy raz zdarzyło nam się, że pracownik dał nam kopię, stwierdzając że nie musi przekazać oryginału (tak mu powiedział lekarz wystawiający orzeczenia). Które stanowisko jest prawidłowe?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jaka jest zasada dotyczy formy dokumentów załączanych do akt osobowych, które należą do pracownika
- W jakiej formie powinny być załączane do akt osobowych orzeczenia lekarskie z badań lekarskich
Pozostało jeszcze 81% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
Prawnik, specjalista z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, wieloletni redaktor Serwisu Prawno-Pracowniczego, współpracownik merytoryczny największych wydawnictw prawniczych. Doświadczony trener i wykładowca. Autor licznych komentarzy i opracowań dotyczących m.in. zatrudnienia w jednostkach sektora finansów publicznych, instytucjach kultury, oświacie.