W jaki sposób pracodawca powinien prawidłowo przechowywać upoważnienia do przetwarzania danych osobowych (biorąc pod uwagę ewentualną kontrolę GIODO)? Pracownik, który awansuje np. na stanowisko kierownika otrzymuje upoważnienie do przetwarzania danych osobowych podległych pracowników (np. dane teleadresowe, dane dotyczące wynagrodzenia). Pracodawca przygotowuje upoważnienie w 2 egzemplarzach (jedno dla pracownika, drugie trafia do akt osobowych danej osoby). Dodatkowo informacja trafia do zbiorczego pliku Excel z wykazem osób posiadających upoważnienia oraz z datą nadania upoważnienia. Czy istnieje obowiązek przechowywania kopii tego typu dokumentów w oddzielnym segregatorze, czy też spis osób w Excelu i dokument w aktach są wystarczające?
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)