Zdaniem MRPiPS: Kiedy usunąć z akt zawiadomienie o ukaraniu byłego pracownika

Zdaniem MRPiPS: Kiedy usunąć z akt zawiadomienie o ukaraniu byłego pracownika

Leszek Skupski

03.02.2020

Nałożoną na pracownika karę porządkową uważa się za niebyłą, a odpis zawiadomienia o ukaraniu usuwa z akt osobowych pracownika po roku nienagannej pracy. Kiedy jednak powinniśmy usunąć zawiadomienie z akt w sytuacji, gdy przed upływem roku pracownik odejdzie z pracy? O odpowiedź na istniejące w tym zakresie wątpliwości poprosiliśmy ministerstwo pracy.

Z artykułu dowiesz się m.in.:
  • W jakich przypadkach pracodawca może nałożyć na pracownika karę porządkową?

  • Gdzie i przez jaki okres przechowuje się informację o zastosowaniu kary?

  • Co z dokumentacją związaną z zastosowaną karą porządkową, jeżeli pracownik odchodzi z firmy przez terminem zatarcia kary porządkowej?

Pozostało jeszcze 82 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

  • Indywidualne konsultacje z ekspertami
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 8 500 porad z zakresu kadr płac i ZUS
  • Informacje o najnowszych zmianach w prawie
  • Baza ponad 900 zweryfikowanych wzorów dokumentów, regulaminów, narzędzi, materiałów video
Uzyskaj dostęp »

Jeśli posiadasz już konto - Zaloguj się:

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Możesz też wykupić dostęp do tego dokumentu za pomocą płatności jednorazowych.

Wykup dostęp jednorazowy
17.22 zł brutto
SMS »
23.37 zł brutto
Leszek Skupski

Leszek Skupski

Radca prawny, specjalizuje się w zagadnieniach związanych z prawem pracy i ubezpieczeniami społecznymi. Autor licznych artykułów z zakresu wynagrodzeń, prawa pracy i rozliczeń z ZUS. Od 2008 r. redaktor publikacji kadrowo-płacowych i ubezpieczeniowych Wydawnictwa Wiedza i Praktyka.
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz

Szkolenia Akademia Wiedza i Praktyka

Biblioteka kadrowego

Copyright ©  Wszelkie prawa zastrzeżone

wiper-pixel