Rejestr umów jednostek publicznych (jeszcze bardziej) przesunięty. Co z umowami o pracę w rejestrze umów?
Dopiero z dniem 1 stycznia 2024 r. ma ruszyć rejestr umów jednostek sektora finansów publicznych. To kolejne już przesunięcie terminu wprowadzenia tego rejestru. Nowe przepisy nadal nie precyzują, czy konieczne będzie umieszczanie w nich umów o pracę. Pewne wskazówki w tym zakresie przynosi odpowiedź udzielona Portalowi Kadrowemu przez resort finansów.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Z jakich przepisów wynika obowiązek wprowadzenia Centralnego Rejestru Umów
- Od kiedy rejestr umów w jednostkach publicznych miał pierwotnie funkcjonować
- Od kiedy rejestr umów powinien zacząć funkcjonować po nowelizacji przepisów
- Czy dane z umów o pracę mogą podlegać wyłączeniu z rejestru umów i od czego to zależy (stanowisko ministerstwa finansów)
Pozostało jeszcze 86% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
Radca prawny, specjalizuje się w zagadnieniach związanych z prawem pracy i ubezpieczeniami społecznymi. Autor licznych artykułów z zakresu wynagrodzeń, prawa pracy i rozliczeń z ZUS. Od 2008 r. redaktor publikacji kadrowo-płacowych i ubezpieczeniowych Wydawnictwa Wiedza i Praktyka.