Co świadczy o przejściu zakładu pracy na innego pracodawcę? Kiedy dochodzi do przejęcia tylko części zakładu? Czy pracownik może z tego powodu rozwiązać umowę? Jakie obowiązki ma pracodawca, który przejął pracowników i ten, który ich „oddał”. To tylko niektóre z pytań, jakie towarzyszą pracodawcy w przypadku poważniejszych zmian organizacyjnych. Oto tekst, który podsumowuje co dokładnie – i kiedy – musimy wówczas zrobić.
Z tekstu dowiesz się m.in.:
Czy można rozwiązać umowę o pracę z powodu przejścia zakładu na innego pracodawcę
W jakim trybie pracownik może się zwolnić przy okazji przejścia zakładu
Czy można w takich okolicznościach skrócić okres wypowiedzenia
Co z prawem do odszkodowania
Czy przy przejściu zakładu będzie przysługiwała odprawa
Co się dzieje, gdy warunki pracy wynikały z układu zbiorowego
Komu trzeba zaproponować nowe warunki pracy
Kiedy będzie odprawa w razie nieprzyjęcia nowych warunków
Jak przekazać informację przejmowanym pracownikom
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)