Zakładowa kontrola trzeźwości pracowników – nowe przepisy już wywołują wątpliwości
Wkrótce do Kodeksu pracy mają trafić nowe przepisy umożliwiające prowadzenie kontroli trzeźwości pracowników. Jednak już teraz można zwrócić uwagę na pewne kwestie problematyczne, które mogą wiązać się nowymi rozwiązaniami. Z jakimi problemami w zakresie prowadzenia kontroli trzeźwości pracowników mogą po zmianach zetknąć się pracodawcy?
Z artykułu dowiesz się:
- Dlaczego wprowadzenie dodatkowych ogólnych przesłanek badań trzeźwości pracowników może być problematyczne
- Czy ponowne przywoływanie zasady ochrony dóbr osobistych pracowników jest właściwe
- Jakie problemy mogą wiązać się przetwarzaniem danych po kontroli trzeźwości
- Co powinny określić regulacje zakładowe w zakresie badań trzeźwości pracowników
Czytaj również:
Pozostało jeszcze 90% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
Prawnik, absolwent Wydziału Prawa Administracji i Ekonomii (Zakład Prawa Pracy) Uniwersytetu Wrocławskiego. Od 2002 r. zawodowo zajmuje się problematyką prawa pracy, jak również w zagadnieniami związanymi z działalnością kontrolno-nadzorczą sprawowaną przez Państwową Inspekcję Pracy. Ekspert współpracujący z największymi i najbardziej opiniotwórczymi podmiotami w kraju, zajmującymi się problematyką prawa pracy. Ma na swoim koncie współpracę m.in. z Ministerstwem Pracy i Polityki Społecznej, Dolnośląską Komisją Ochrony Pracy oraz czołowymi firmami wydawniczymi. Jest m.in. współautorem komentarza do Kodeksu pracy, autorem komentarza do ustawy o PIP, jak również komentarzy do kilkunastu rozporządzeń wykonawczych do Kodeksu pracy.