menedżer

Budowanie zespołów – jakie cechy powinien mieć współczesny menedżer

Budowanie zespołów – jakie cechy powinien mieć współczesny menedżer

Obecnie na rynku mamy cztery pokolenia – odchodzące pokolenie Baby Boomer, pokolenie X, Y i Z. Niebawem na rynek pracy wejdzie pokolenie Alfa. Jednak zanim to nastąpi, menedżerowie nie mają łatwego orzecha do zgryzienia, gdyż każde z tych pokoleń wymienionych ma różne postawy, wymagania i potrzeby. Obejrzyj wywiad Anny Kosteckiej z Iwo Konopkiem psychoterapeutą Gestalt, trenerem biznesu, coachem biznesu i superwizorem. Dowiedz się, jakie wyzwania i pułapki czekają menedżerów. Jakie wskazówki możemy im udzielić?

Ile kosztuje firmę zły menedżer

Ile kosztuje firmę zły menedżer

Prawdopodobnie każdy z nas spotkał na swojej zawodowej drodze niekompetentnego czy toksycznego menedżera lub lidera. Może nawet teraz Twoja firma ma w swoich szeregach jednego lub więcej z nich i zastanawia się jak sobie poradzić z tym problemem. Jakie działania należy podjąć?

Z artykułu dowiesz się:
  • Dlaczego rola menedżerów i liderów w firmie jest niezwykle istotna dla osiągania sukcesu organizacyjnego?
  • Dlaczego obecność nawet jednego, złego menedżera może prowadzić do poważnych kosztów, zarówno finansowych, jak i organizacyjnych?
  • W jaki sposób firma powinna działać, aby poprawić lub zastąpić złych liderów?
  • Jakie kroki powinna podjąć firma, aby skutecznie radzić sobie ze złym menedżerem?
  • Jaki jest koszt utrzymywanie złych menedżerów dla organizacji?
  • Jakie są sposoby podniesienia ogólnych umiejętności i skuteczności liderów w organizacji?
  • Jakie jest najlepsze podejście do redukcji kosztów związanych z niewłaściwymi liderami?

Przeczytaj też:

Najważniejsze jest rozpoznanie sytuacji, podjęcie działań i rozwiązanie problemu. Najgorsze, co organizacja może zrobić to „zamieść problem pod dywan”, udawać, że nic poważnego się nie dzieję i czekać, aż sytuacja sama się jakoś rozwiąże.

Jakie 3 prawa psychologiczne menedżer powinien wykorzystywać w codziennej pracy

Każda osoba odpowiedzialna za zarządzanie zasobami ludzkimi i realizowanie dużych projektów systematycznie powinna czerpać wiedzę z prac psychologicznych. Może tam bowiem znaleźć wiele skutecznych wskazówek, jak zarządzać zachowaniem ludzi. Sprawdź, jakie zasady menedżer powinien wprowadzić do działalności zespołowej i indywidualnej.

Z artykułu dowiesz się:

Co to jest efekt aureoli, samospełniająca się przepowiednia i ramowanie sytuacji

W pracach psychologicznych bada się:

  • odbiór społeczny osoby przez innych,
  • motywacja,
  • zaangażowanie,
  • budowania wizerunku,
  • relacje międzyludzkie.

Psychologia jako nauka badająca różne mechanizmy i prawa rządzące zachowaniem ludzi pozwala odkryć wiele teoretycznych koncepcji. Następnie wpływ tych odkryć sprawdzany jest w badaniach naukowych i przekładany na realne sytuacje, w których znajdujemy się jako ludzie. To z kolei pozwala wyciągnąć wnioski, które przekładane są na konkretne wskazówki poprawiające ludzkie zachowanie.

Ze względu na bogaty zakres prac badawczych, jak również fakt, iż psychologia znajduje się na pograniczu wielu nauk, każdy skutecznie działający menadżer powinien korzystać z jej dobrodziejstw. Co więcej, bardzo często instynktowne zachowania znajdują swoje poparcie w pracach psychologicznych. Nieświadome korzystanie z praw i reguł daje pozytywne skutki. Poznanie tych zasad pozwoli osiągać jeszcze lepsze wyniki.

Kluczowe więc wydaje się poznanie praw rządzących zachowaniem ludzi.

Jakie nowe umiejętności powinni nabyć menedżerowie po pandemii

Pandemia COVID-19, zamknięcie wielu miejsc pracy wywołało prawdziwie sejsmiczne i wybuchowe zmiany we wszystkich dziedzinach życia i gospodarki. Większość z tych zmian i tak zwana nowa normalność zostaną już z nami na stałe. Zmianie muszą ulec również niektóre kompetencje, sposób podejścia i organizacja pracy. Ta nowa era wymaga ulepszonego zestawu umiejętności menadżerskich i liderskich – takich, które znaliśmy przed pandemią, ale które rzadko były praktykowane lub mało doceniane. Sprawdź, jak przygotować dla pakiet szkoleń dla menedżerów.

Z artykułu dowiesz się:
  • Co się zmieniło z punktu widzenia menedżerów w trakcie pandemii i co zostanie na stałe
  • Jakie kompetencje menedżerskie i liderskie nabrały większego znaczenia, a tym samym wymagają dodatkowych szkoleń i kształcenia
  • Jakie proste działania mogą pomóc menadżerom być bardziej empatycznymi
  • W jaki sposób skutecznie zarządzać zespołami hybrydowymi

Kryzys i trudna sytuacja ekonomiczna może mieć duży wpływ na cięcia kosztów, zwłaszcza w kwestii szkoleń z nowych kompetencji, szczególnie menedżerskich. Jednak obecnie bardziej niż kiedykolwiek wcześniej odpowiednio wykwalifikowani i przygotowani do pracy w nowych warunkach liderzy mogą odegrać bardzo istotną rolę w wychodzeniu z kryzysu i zarządzaniu trudną sytuacją. Oni także potrzebują wsparcia kompetencyjnego, aby lepiej radzić sobie w swoich rolach i zupełnie nowych dla nich sytuacjach.

Co się zmieniło z punktu widzenia menedżerów w trakcie pandemii i co zostanie na stałe:

  • Nowe sposoby komunikacji: od bezpośredniego dawniej kontaktu z pracownikami w biurach i fabrykach do komunikacji cyfrowej, zdalnej.
  • Nowe sposoby pracy: od stałej do elastycznej, w biurze i w dowolnym miejscu. Mamy hybrydowe zespoły, godziny i miejsce pracy stało się dla wielu pracowników bardzo elastyczne. Oczywiście w większości dotyczy to pracowników biurowych.
  • Nowe podejście do pracy: od sprawdzonej i rutynowej po zwinną i odporną na kryzysy.

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo