Jakie nowe umiejętności powinni nabyć menedżerowie po pandemii
Pandemia COVID-19, zamknięcie wielu miejsc pracy wywołało prawdziwie sejsmiczne i wybuchowe zmiany we wszystkich dziedzinach życia i gospodarki. Większość z tych zmian i tak zwana nowa normalność zostaną już z nami na stałe. Zmianie muszą ulec również niektóre kompetencje, sposób podejścia i organizacja pracy. Ta nowa era wymaga ulepszonego zestawu umiejętności menadżerskich i liderskich – takich, które znaliśmy przed pandemią, ale które rzadko były praktykowane lub mało doceniane. Sprawdź, jak przygotować dla pakiet szkoleń dla menedżerów.
Z artykułu dowiesz się:
- Co się zmieniło z punktu widzenia menedżerów w trakcie pandemii i co zostanie na stałe
- Jakie kompetencje menedżerskie i liderskie nabrały większego znaczenia, a tym samym wymagają dodatkowych szkoleń i kształcenia
- Jakie proste działania mogą pomóc menadżerom być bardziej empatycznymi
- W jaki sposób skutecznie zarządzać zespołami hybrydowymi
Kryzys i trudna sytuacja ekonomiczna może mieć duży wpływ na cięcia kosztów, zwłaszcza w kwestii szkoleń z nowych kompetencji, szczególnie menedżerskich. Jednak obecnie bardziej niż kiedykolwiek wcześniej odpowiednio wykwalifikowani i przygotowani do pracy w nowych warunkach liderzy mogą odegrać bardzo istotną rolę w wychodzeniu z kryzysu i zarządzaniu trudną sytuacją. Oni także potrzebują wsparcia kompetencyjnego, aby lepiej radzić sobie w swoich rolach i zupełnie nowych dla nich sytuacjach.
Co się zmieniło z punktu widzenia menedżerów w trakcie pandemii i co zostanie na stałe:
- Nowe sposoby komunikacji: od bezpośredniego dawniej kontaktu z pracownikami w biurach i fabrykach do komunikacji cyfrowej, zdalnej.
- Nowe sposoby pracy: od stałej do elastycznej, w biurze i w dowolnym miejscu. Mamy hybrydowe zespoły, godziny i miejsce pracy stało się dla wielu pracowników bardzo elastyczne. Oczywiście w większości dotyczy to pracowników biurowych.
- Nowe podejście do pracy: od sprawdzonej i rutynowej po zwinną i odporną na kryzysy.
Pozostało jeszcze 77% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
doradca biznesowy w obszarze budowania angażujących organizacji i projektowania pozytywnego doświadczenia pracownika. Ponad 20 lat doświadczenia w zarządzaniu organizacjami w środowiskach wielokulturowych. Od 2018 roku prowadzi własną firmę doradczą, pisze bloga oraz publikuje artykuły w tematyce employee experience. W 2013 roku znalazła się na 12 miejscu w gronie 100 najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Polsce według rankingu Pulsu Biznesu. W 2015 firma, którą zarządzała przez 14 lat, zdobyła tytuł najlepszego miejsca pracy w Polsce.