Potrzeba wprowadzenia zmian poprzez dodanie do ustawodawstwa polskiego elastycznej formy wykonywania pracy jaką jest praca zdalna wynikała z konieczności wyjścia naprzeciw uzasadnionym potrzebom pracowników i pracodawców w tym obszarze. Jest także odpowiedzią na ich postulaty, aby wprowadzić regulacje dotyczące pracy zdalnej. W dniu 7 kwietnia 2023 r. wprowadzono regulacje dotyczące pracy zdalnej jako rozwiązania stałego przez wprowadzenie stosownych zmian do przepisów Kodeks pracy.
Przeczytaj też:
Obejrzyj:
Należy zauważyć, że pandemia COVID-19 wpłynęła na wszystkie sfery życia społecznego, w tym także na sferę zawodową, a w związku z tym także na stosunki pracy. Z pracy zdalnej, wprowadzonej regulacją szczególną zawartą w art. 3 ustawy z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych korzystało wielu pracodawców i pracowników.
Skutkiem rozpowszechnienia pracy zdalnej jest konieczność nabycia nowych kompetencji przez managerów, którzy stoją przed wyzwaniem zarządzania zespołami wykonującymi pracę w formie zdalnej lub hybrydowej.
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)