Narzędzia:
Odpowiedzi na pytanie, jak opanować kryzys personalny w firmie, skrywają bolączki pracowników. Znając prawdziwe przyczyny, dla których składają wypowiedzenia, można skutecznie ich zatrzymać. Pomóc w tym może analiza wyników przeprowadzonych badań.
Informacja o przeprowadzce do innej siedziby, rewolucji płacowej czy nowych zadaniach, może osłabić chęć zespołu do pracy. Obwieszczanie zmian to trudne zadanie, więc warto się do niego przygotować.
Gwarancja dobrej atmosfery w firmie to dla 56 proc. Polaków wyznacznik atrakcyjnej oferty pracy – wynika z „Badania satysfakcji i preferencji wynagrodzeń” Monster Polska. Wyżej, od relacji w zespole, znalazły się tylko pieniądze. Oto jak stworzyć pozytywne miejsce pracy.
Szefowie z różnych względów unikają otwartego dialogu z zespołem. Tymczasem fakt wsłuchiwania się w opinie pracowników przekłada się na wzrost ich zaangażowania w pracy, a tym samym na podniesienie efektywności całej firmy.
W Polsce na finansowe bonusy świąteczne może liczyć 19 proc. pracowników. Tyle samo dostanie premię noworoczną. Okazuje się jednak, że na koniec roku pracodawcy są zdecydowanie bardziej hojni.
Szefowie największych światowych korporacji głośno mówią o potrzebie zapewnienia warunków sprzyjających zdrowiu psychicznemu i fizycznemu swoich pracowników. To pokłosie wielu badań, w których naukowcy zaczęli przekonywać, że „nie kijem”, a „marchewką”, można skłonić ludzi do wydajnej pracy.
Pytanie: Podczas przyjmowania pracownika do pracy ustnie zadeklarowano pracownikowi, ze będzie mu przysługiwało miejsce parkingowe. Pracodawca nie potwierdził tego zobowiązania na piśmie. Czy pracownik może mieć roszczenie w zakresie otrzymania tego benefitu, jeżeli nie wynika on wprost z polityki samochodowej naszej firmy?
Wywołanie i utrzymanie zaangażowania, przełamanie rutyny codziennych obowiązków, zwiększenie wydajności i jakości pracy – to tylko niektóre z jej plusów. Czym jest grywalizacja i czy rzeczywiście warto ją stosować?
Pytanie: Postanowiliśmy przeprowadzić w naszej organizacji badanie zaangażowania pracowników. Jak mamy do tego podejść i jak wykorzystać wyniki takiego badania z korzyścią dla pracowników i całej organizacji?
Pytanie: Czym różni się badanie satysfakcji od badania zaangażowania pracowników? Jak takie badanie przeprowadzić i czemu ono służy?
Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone