Narzędzia:
Podawać, czy nie podawać – oto jest pytanie. Kandydaci do pracy zdecydowanie chcą znać wynagrodzenie, zanim jeszcze odpowiedzą na konkretną ofertę, ale pracodawcy woleliby zachować tę informację w tajemnicy. A jednak, więcej argumentów przemawia za tym, by ujawnić przynajmniej orientacyjne stawki. Sprawdź, jakie są 3 główne powody, które za tym przemawiają.
Obecnie na każde ogłoszenie odpowiada coraz mniej kandydatów. Dlatego bardzo ważne jest, żeby podczas rekrutacji nie przestraszyć tych właściwych. Co powoduje, że kandydat nie decyduje się na podjęcie pracy w danej firmie mimo przejścia pozytywnie procesu rekrutacyjnego? Uniknij błędów, które najczęściej popełniają rekruterzy podczas spotkań z kandydatami.
Utrudniony proces zbierania informacji o kandydacie, marginalizacja wartości referencji, konieczność zdobywania wszelkich zgód i obowiązek informacyjny – obowiązujące od 25 maja br. unijne Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych (RODO) ma znaczący wpływ na pracę HR-owców.
Realne straty finansowe, opóźnienia w projektach, spadek wydajności i niskie morale w zespole – to tylko część konsekwencji, z jakimi musi zmierzyć się firma po nieudanej rekrutacji. Na jakie rozwiązania ze strony agencji może liczyć pracodawca? Jak właściwie określić zasady współpracy?
Oferty w serwisach poświęconych pracy, post na facebookowej tablicy, apka rekrutacyjna – każde z narzędzi pozwala na rekrutację kandydatów z innego pokolenia.
By stworzyć efektywny i kreatywny zespół – potrzeba pracowników, którzy mają motywację do pracy i pewne cechy charakteru sprzyjające pracy w zespole. By je odkryć – warto w pewnym momencie rekrutacji odłożyć na bok CV i skupić się na rozmowie z kandydatem– radzi Aleksandra Pocheć, ekspertka międzynarodowego serwisu pracy MonsterPolska.pl.
Wyobrażenie na temat danej firmy nie powstaje znikąd. To element, który organizacja może umiejętnie kreować i realnie na niego wpływać. Oto składowe, które pomogą zbudować wizerunek firmy przyjaznej cudzoziemcom i które przyciągną pracowników z innych państw.
„Trudno ocenić kandydata jedynie na podstawie jego kompetencji, doświadczenia i certyfikatów. Często na decyzję wpływa efekt pierwszego wrażenia lub efekt podobieństwa. Warto mieć świadomość istnienia pułapek, które zniekształcają obraz rekrutacji” – mówi Aleksandra Pocheć, ekspertka serwisu pracy MonsterPolska.pl.
„Największą pułapką, w jaką wpadają pracodawcy to fakt, że umniejszają wpływ, jaki na zespół ma nowa osoba przyjęta do pracy. Nowy pracownik może taki zespół wzmocnić, ale i sprawić, że dział zacznie się rozpadać” – mówi Joanna Żukowska, ekspertka serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl.
Obcokrajowcy mają inne podejście do rozmów o pieniądzach, czasie pracy czy umowach. Wciąż wielu HR-owców nie jest na to przygotowanych. Tymczasem znalezienie wspólnego języka, daje większą szansę na skuteczną rekrutację.
Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone