Narzędzia:
Pytanie: Posiadam niewielkie doświadczenie w rekrutacji, a w naszej firmie planowane jest zatrudnienie kilku nowych pracowników - zarówno szeregowych, jak i na stanowiska kierownicze. Mam zająć się rekrutacją nowych pracowników. Czym kierować się podejmując decyzję o wyborze danego kandydata, jakie kryteria zastosować? Czy przyszły przełożony powinien uczestniczyć w procesie rekrutacji, a jeśli tak - czy powinien mieć decydujący głos?
Obcokrajowcy mają inne podejście do rozmów o pieniądzach, czasie pracy czy umowach. Wciąż wielu HR-owców nie jest na to przygotowanych. Tymczasem znalezienie wspólnego języka, daje większą szansę na skuteczną rekrutację.
Realne straty finansowe, opóźnienia w projektach, spadek wydajności i niskie morale w zespole – to tylko część konsekwencji, z jakimi musi zmierzyć się firma po nieudanej rekrutacji. Na jakie rozwiązania ze strony agencji może liczyć pracodawca? Jak właściwie określić zasady współpracy?
Od wielu już lat pracodawca nie ma formalnego obowiązku wystawiania opinii pracownikowi. Obecnie zależy to wyłącznie od dobrej woli pracodawcy. Co więcej, pracownik nie może odwołać się w tej sprawie do sądu pracy.
Wyobrażenie na temat danej firmy nie powstaje znikąd. To element, który organizacja może umiejętnie kreować i realnie na niego wpływać. Oto składowe, które pomogą zbudować wizerunek firmy przyjaznej cudzoziemcom i które przyciągną pracowników z innych państw.
Pytanie: Prowadzone w naszej firmie rekrutacje opieramy właściwie wyłącznie na wywiadach z kandydatami. Proszę o podpowiedź, jakie inne metody selekcji kandydatów można i warto stosować?
Pytanie: Od niedawna przeprowadzam rekrutacje pracowników. Nie mam problemów z oceną aplikacji kandydatów, jednak nie do końca wiem, jak radzić sobie podczas rozmowy rekrutacyjnej, aby wybrać najlepszego kandydata. Czy są na to jakieś sprawdzone sposoby?
Na pozytywny wizerunek firmy musi ciężko zapracować cała kadra pracownicza – od szeregowego pracownika po dyrektora zarządzającego. Liczne działania marketingowe, public relations czy employer branding to ogromne przedsięwzięcia, a co za tym idzie, spore koszty. Czasami wystarczy jednak naprawdę niewiele, aby zadbać o dobre imię firmy i promocję jej usług. Prawdziwą wizytówką przedsiębiorstwa są jego pracownicy, ale o pracodawcy szczerze i przekonująco potrafią także opowiedzieć kandydaci i to nawet Ci, którzy nie zostali przyjęci do pracy.
Skutecznie ogłoszenie o pracę musi trafiać w potrzeby ludzi, na których szczególnie nam zależy. Pokolenie X przyciągnie informacja o formie zatrudnienia i zarobkach. Pokolenie Y skusi hasło work&balance, a młodych z pokolenia Z praca z technologiami – przekonuje Joanna Żukowska, ekspertka serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl.
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas