Przygotowując się do ważnego wystąpienia, starannie opracowujemy treść, którą chcemy przekazać. Zastanawiamy się nad odpowiednimi słowami, które dokładnie oddadzą to, co mamy do powiedzenia. Dodajemy do tego materiały wizualne, które wzmocnią przekaz. Niekiedy używamy rekwizytów. Niewielu zastanawia się nad gestami, postawą czy strojem. Są to kluczowe elementy komunikacji niewerbalnej, która jest bardzo ważnym elementem każdego wystąpienia menedżera.
Badania naukowe potwierdzają, że komunikacja niewerbalna jest ważniejsza od komunikatów słownych. Znalazło to swoje odzwierciedlenie w zasadzie 7–38–55. Jest ona efektem prac amerykańskiego psychologa Alberta Mehrabiana. Zgodnie z wynikami badań zrozumienie tylko w 7% było efektem treści wypowiedzi. Aż 38% było związane z odpowiednią pracą głosem, a aż 55% to wpływ komunikacji niewerbalnej.
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)