Organizacja zapewnienia pierwszej pomocy – jakie obowiązki ciążą na pracodawcy?
Pytanie: Jestem kadrową w Urzędzie Gminy, zatrudniamy w chwili obecnej 63 pracowników. Bardzo proszę o informację, czy w miejscu widocznym przy apteczce pierwszej pomocy powinny znajdować się nazwiska osób (wraz z numerami telefonów) przeszkolonych z pierwszej pomocy i ile powinno ich być. Czy wystarczą osoby bez przeszkolenia z pierwszej pomocy, mające jedynie upoważnienie do jej obsługi? Czy istnieje obowiązek wywieszenia tablicy instruktażowej pierwszej pomocy tylko przy apteczce, czy też w innych miejscach budynku?
Pozostało jeszcze 88% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
Prawnik, absolwent Wydziału Prawa Administracji i Ekonomii (Zakład Prawa Pracy) Uniwersytetu Wrocławskiego. Od 2002 r. zawodowo zajmuje się problematyką prawa pracy, jak również w zagadnieniami związanymi z działalnością kontrolno-nadzorczą sprawowaną przez Państwową Inspekcję Pracy. Ekspert współpracujący z największymi i najbardziej opiniotwórczymi podmiotami w kraju, zajmującymi się problematyką prawa pracy. Ma na swoim koncie współpracę m.in. z Ministerstwem Pracy i Polityki Społecznej, Dolnośląską Komisją Ochrony Pracy oraz czołowymi firmami wydawniczymi. Jest m.in. współautorem komentarza do Kodeksu pracy, autorem komentarza do ustawy o PIP, jak również komentarzy do kilkunastu rozporządzeń wykonawczych do Kodeksu pracy.