Przepisy antykryzysowe mogą wymusić redukcję etatów w administracji państwowej
Wprowadzenie nowych przepisów wspierających przedsiębiorców oznacza także zwiększone ryzyko zwolnień w administracji państwowej. Jeżeli w urzędzie lub jednostce administracji państwowej mają być przeprowadzone redukcje zatrudnienia spowodowane epidemią koronawirusa, kierownik urzędu lub jednostki musi przeprowadzić stosowne konsultacje ze związkami zawodowymi.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie przepisy zakładają możliwość redukcji etatów w administracji państwowej w związku z koronawirusem?
- W jakim trybie może być realizowana redukcja zatrudnienia?
- Jakie kryteria zwolnień określa specustawa ws. COVID?
- Jaka jest rola związków zawodowych w konsultacji zwolnień w administracji?
- Którzy pracownicy podlegają szczególnej ochronie?
Pozostało jeszcze 92% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
Prawnik, specjalista z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, wieloletni redaktor Serwisu Prawno-Pracowniczego, współpracownik merytoryczny największych wydawnictw prawniczych. Doświadczony trener i wykładowca. Autor licznych komentarzy i opracowań dotyczących m.in. zatrudnienia w jednostkach sektora finansów publicznych, instytucjach kultury, oświacie.