Część pracowników (mechanicy) pracuje w podstawowym systemie czasu pracy od poniedziałku do piątku. Od sierpnia 2022 r. pracodawca zdecydował, że Ci pracownicy mają pełnić dyżur telefoniczny w niedziele (co każdą niedzielę 1 osoba ma być pod telefonem - jeśli wystąpiłaby ewentualna awaria sprzętu, to pracownik obsługujący sprzęt ma zgłosić ten fakt do mechanika, a wtedy mechanik powinien pojawić się w miejscu wykonywania pracy i usunąć awarię). Proszę o informację jak prawidłowo rozliczyć taki dyżur, jeśli wyznaczony pracownik będzie w gotowości „pod telefonem", ale nie zostanie wezwany do żadnej awarii oraz jak rozliczyć dyżur, jeśli pracownik jednak będzie zmuszony usunąć awarię, czyli z dyżuru pełnionego w domu będzie musiał pojawić się w pracy. Proszę również o informację czy jeśli pracownik przepracował wszystkie dni w tygodniu, tj. pracował od poniedziałku do piątku po 8 godzin, a jego kolej na pełnienie dyżuru przypada w niedzielę to czy w takim wypadku jeśli pracownik zgłasza chęć przyjścia do pracy w sobotę (nadgodziny) przełożony może wyrazić zgodę, jeśli będzie wiedział, że w niedzielę ma pełnić dyżur w domu?
Przeczytaj też:
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)