dyżur pod telefonem

Dyżur pod telefonem – jak go rozliczyć

Pytanie:

Część pracowników (mechanicy) pracuje w podstawowym systemie czasu pracy od poniedziałku do piątku. Od sierpnia 2022 r. pracodawca zdecydował, że Ci pracownicy mają pełnić dyżur telefoniczny w niedziele (co każdą niedzielę 1 osoba ma być pod telefonem - jeśli wystąpiłaby ewentualna awaria sprzętu, to pracownik obsługujący sprzęt ma zgłosić ten fakt do mechanika, a wtedy mechanik powinien pojawić się w miejscu wykonywania pracy i usunąć awarię). Proszę o informację jak prawidłowo rozliczyć taki dyżur, jeśli wyznaczony pracownik będzie w gotowości „pod telefonem", ale nie zostanie wezwany do żadnej awarii oraz jak rozliczyć dyżur, jeśli pracownik jednak będzie zmuszony usunąć awarię, czyli z dyżuru pełnionego w domu będzie musiał pojawić się w pracy. Proszę również o informację czy jeśli pracownik przepracował wszystkie dni w tygodniu, tj. pracował od poniedziałku do piątku po 8 godzin, a jego kolej na pełnienie dyżuru przypada w niedzielę to czy w takim wypadku jeśli pracownik zgłasza chęć przyjścia do pracy w sobotę (nadgodziny) przełożony może wyrazić zgodę, jeśli będzie wiedział, że w niedzielę ma pełnić dyżur w domu?

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo