W dniu 15 września 2016 r. podpisaliśmy z pracownikiem umowę na okres próbny. W umowie wskazaliśmy 19 września br. jako dzień rozpoczęcia pracy. W dniu podpisania umowy pracownik dostarczył nam zaświadczenie lekarskie potwierdzające jego zdolność do wykonywania pracy danego rodzaju oraz niezbędną dokumentację do założenia akt osobowych. W dniu rozpoczęcia pracy pracownik nie stawił się jednak do pracy, a wszelkie próby skontaktowania się z nim nie przyniosły efektu. Czy w tej sytuacji musimy wysyłać do pracownika informację o rozwiązaniu umowy w trybie dyscyplinarnym i czekać aż wróci do nas potwierdzenie, że nasz list z wypowiedzeniem został odebrany? Czy też umowa ta w jakiś sposób „wygasa” w związku z niepodjęciem pracy przez pracownika? Jeśli tak, to na podstawie jakiego artykułu? Czy taki pracownik powinien od nas dostać świadectwo pracy? Proszę również o informację, czy jesteśmy zobowiązani do wypłaty ekwiwalentu za niewykorzystany urlop (pracownik był uprawiony do 26 dni urlopu wypoczynkowego)?
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)