Tabela norm środków czystości – co z jej aktualizacją, gdy brak przedstawicielstwa pracowników
Pytanie: Zamierzamy zmienić w regulaminie pracy tabelę norm przydziału środków czystości. Obecnie przy zdecydowanie zmniejszonej produkcji przydziały są wyraźne za duże i niepotrzebne. Dodatkowo tabela była tworzona 20 lat temu i należy ją zaktualizować. Aktualnie nie mamy w zakładzie organizacji związkowej, gdyż miesiąc temu zarząd wyrejestrował ją w sądzie. Natomiast ze względów organizacyjnych nie przeprowadziliśmy jeszcze wyborów na przedstawiciela pracowników. Czy dopuszczalne jest więc, aby pracodawca w chwili obecnej samodzielnie dokonał zmiany tabeli?
Pozostało jeszcze 88% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
Prawnik, absolwent Wydziału Prawa Administracji i Ekonomii (Zakład Prawa Pracy) Uniwersytetu Wrocławskiego. Od 2002 r. zawodowo zajmuje się problematyką prawa pracy, jak również w zagadnieniami związanymi z działalnością kontrolno-nadzorczą sprawowaną przez Państwową Inspekcję Pracy. Ekspert współpracujący z największymi i najbardziej opiniotwórczymi podmiotami w kraju, zajmującymi się problematyką prawa pracy. Ma na swoim koncie współpracę m.in. z Ministerstwem Pracy i Polityki Społecznej, Dolnośląską Komisją Ochrony Pracy oraz czołowymi firmami wydawniczymi. Jest m.in. współautorem komentarza do Kodeksu pracy, autorem komentarza do ustawy o PIP, jak również komentarzy do kilkunastu rozporządzeń wykonawczych do Kodeksu pracy.