rekrutacja

rekrutacja zdalna

Rekrutacja online – jaką prowadzić rekrutację w czasach pracy hybrydowej

Rekrutacja online jest stosowana przez firmy już od wielu lat. Najczęściej tym etapem procesu rekrutacji, który był wykorzystywany w Polsce, była publikacja ogłoszeń na dedykowanych portalach – dla pracodawców. Dla kandydatów do pracy ważnym elementem rekrutacji była możliwość aplikowania w formie elektronicznej przez specjalnie zaprojektowane aplikacje i systemy. W ostatnich czasach proces rekrutacji uległ rewolucyjnej zmianie jak się okazuje więcej niż połowa firm prowadziła rekrutację zdalną.

W Stanach Zjednoczonych ze względu na ogromne odległości firmy od lat organizowały także spotkania rekrutacyjne w formie zdalnej – przez telefon i wykorzystując aplikacje do wideokonferencji. W okresie pandemii pracodawcy bardzo szybko musieli dostosować proces rekrutacyjny do nowych warunków. Rekrutacja pracowników online została rozszerzona o kolejne etapy procesu rekrutacyjnego - rozmowę kwalifikacyjną, selekcję kandydatów, zadania i testy rekrutacyjne i grywalizację. W zasadzie obecnie cały proces rekrutacyjny, od kontaktu z kandydatem do przedstawienia oferty, a kończąc nawet na procesie onboardingu, może się odbyć zdalnie.

Badania firmy eRecruiter „Candidate Experience w Polsce” 2021 pokazały, że ponad 70% firm w naszym kraju większość procesów rekrutacyjnych prowadziło w zeszłym roku całkowicie lub częściowo zdalnie. Z perspektywy kandydatów aż 78% z nich, zarówno specjalistów, jak i pracowników fizycznych, postrzega tę formę rekrutacji zdecydowanie lub raczej pozytywnie.

5 etapów rekrutacji online – jak przeprowadzić ją w pełni zdalnie?

 

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo