Czy należy poinformować pracowników o kolejnej części E w aktach osobowych? Czy jeżeli dyrektor szkoły nie będzie wprowadzał kontroli trzeźwości w szkole wystarczy, że zostanie wprowadzona tylko zakładka do teczki?
Przeczytaj też:
Obejrzyj:
Od 21 marca 2023 r. wchodzi w życie zmiana przepisów o dokumentacji pracowniczej, która wprowadza nową część E akt osobowych. Czy każdy pracodawca, również ten, który nie wprowadził swoim zakładzie kontroli trzeźwości, powinien wyodrębnić w aktach osobowych część E?
Czytaj również:
Obejrzyj również:
Nowe rozporządzenie dotyczące akt osobowych, obowiązujące przepisy dotyczące badania trzeźwości pracowników, a także obowiązki związane z PPK do 28 lutego 2023 r. to niektóre ze zmian, o których opowie podczas podsumowania tygodnia ekspert Debaty Emerytalnej Oskar Sobolewski.
Proszę o wskazówki, czy można zatrudnić tego samego pracownika na dwie umowy o pracę, na wykonywanie innych czynności? Pierwsza umowa jest podpisana na cały etat i chcielibyśmy z tą samą osobą podpisać drugą umowę np. na 1/4 etatu. Jeśli nie ma przeszkód, to czy wówczas powinniśmy prowadzić osobną ewidencję dla każdej umowy, prowadzić drugą teczkę akt osobowych? Podatek dochodowy także powinien być rozliczany osobno z zastosowaniem podwójnych kosztów uzyskania przychodu i czy na liście płac także wynagrodzenie rozliczać osobno dla każdej umowy?
Przeczytaj też: