ruchomy czas pracy

System zmianowy bez wprowadzenia ruchomej organizacji czasu pracy – czy jest możliwy

Pytanie:

Firma produkcyjna zatrudnia pracowników biurowych, którzy pracują codziennie od 7.00 do 15.00 oraz produkcyjnych którzy pracują po 8 godzin dziennie na dwie zmiany ranną i popołudniową. Godziny rozpoczęcia zmiany ustalane są według potrzeb pracodawcy. Zmiany następują po sobie, ale zdarza się również, że nachodzą na siebie (czyli np. w godz. od 6.00 do 10.00 pracuje dwóch pracowników od 10.00 do 14.00 jest komplet, czyli 4 a w godz. od 14.00 do 18.00 znowu zostaje dwóch). Czy pracodawca może w ten sposób tworzyć zmiany? Jeżeli tak to w jaki sposób w Regulaminie Pracy zapisać tego typu system zmianowy? Jaki zapis umieścić w informacji o warunkach zatrudnienia? Czy taki system zmianowy jest możliwy bez wprowadzenia ruchomej organizacji czasu pracy, czy należałoby ją wprowadzić? Czy ruchomą organizację czasu pracy można wprowadzić w każdym momencie, czy jest coś na co trzeba zwrócić szczególną uwagę?

Indywidualny rozkład czasu pracy i ruchomy czas pracy z uwzględnieniem zmian w Kodeksie pracy

Indywidualny rozkład czasu pracy i ruchomy czas pracy z uwzględnieniem zmian w Kodeksie pracy

Wypadek w drodze do pracy pracownika zatrudnionego w ruchomym czasie pracy – jak go potraktować

Pytanie:

Proszę o wyjaśnienie dotyczące wypadku w drodze do pracy pracownika zatrudnionego w ruchomym systemie czasu pracy. Pracownik ma pojawiać się w pracy pomiędzy godziną 7:00 a godziną 9:00 i pracować swoje 8 godzin. Pracownik o godzinie 7:15 miał wypadek (prowadził samochód prywatny) i poinformował pracodawcę, że był to wypadek w drodze do pracy. Jak pracodawca ma do tego tematu podejść? Pracownik przecież mógł tego dnia planować dotarcie do pracy na godz. 9:00 a wypadek który miał miejsce o godzinie 7:15 mógł być czasem który pracownik chciał przeznaczyć na poranne prywatne zakupy. Jaką procedurę w tej sytuacji powinien uruchomić pracodawca? Jak w tej sytuacji bada się okoliczności wypadku? Moment wypadku to moment realnego zdarzenia czy też godzina w której do pracownika została wezwana karetka? Nie mamy jeszcze potwierdzenia, ale wydaje nam się, że wypadek miał miejsce tuż przed godziną 7:00, a podana przez pracownika godzina, to godzina wezwania karetki. Czy jeżeli to się potwierdzi, to czy będzie miało to jakieś znaczenie dla pracodawcy? Czy istotne jest tutaj kto był sprawcą wypadku? Jeżeli będzie to wypadek w drodze do pracy to wypłaca się go w wysokości 80% podstawy chorobowej czy jako 100% podstawy chorobowej?

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo